• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

MEDIA SVALDE BETET.

I ett undanskymt rum på Sveavägen 68 en kvart efter Carin Jämtlins presskonferens ikväll.

Länk

”Men Carin, kan vi verkligen göra så här ?”

”Vi är tvungna, opinionssiffrorna ser inte bra ut.”
”Men går dom på det ?”

”Självklart, får se nu, du har ändrat frisyr, färgat håret, rakat bort mustaschen. Jag skall presentera vår nya ledare på Fredag. Till dess får du leva på nutrilett, sen måste du jobba bort småländskan och dra in magen.  Vi läcker till Aftonbladet i morgon, till och med deras källa har insett att det här är enda lösningen eftersom han som alla andra sa nej.”

”Var det Östros som var källan.”

”Kan jag inte tala om, men källan har lovat att ställa upp annars får han ta över själv.”

”Men, jag är så nervös.Carin tänk om det blir fel.”

”Det här blir jättebra, på Fredag kör vi. Jag går in först, vi ser till att det är lite skum belysning. Du väntar utanför tills jag säger, i dag har vi enhälligt utsett en ny partiledare för Socialdemokraterna. Jag säger ……………………..

Välkommen  Thomas Bodström

10 svar

  1. Hej! Jag heter Joanna och är 23 år och när jag blev 14 år så fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppenhjärtat om mitt liv med diagnosen för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund.
    Så kolla gärna in min blogg:)
    Ps. Du kanske tom vill göra ett bloglovinbyte?:)
    Ps. Finns även flera tävlingar med fina priser så passa på att anmäl dej:)

  2. Thomas Bodström..? Det var som…

  3. Oh. De lyckades övertala Tomas Bodström att ställa upp. Det hade jag inte trott….

  4. hahaha – men är det inte Stefan Lövén som ska bli den nye ledaren?

  5. Och så blev det inte Thomas utan Stefan. Ja då får man se hur det går denna gången. Kram

Kommentera

