• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

LITE GAMMAL HÅRDROCK

Eller gammal förresten, skulle bloggat om den här konserten jag och Linda var på dagarna innan jag stack till Goa, men så hann jag inte. Sen har det blivit liggande. Men jag har lite bilder att lägga ut så jag gör det lite försenat.

Wednesday 13 på Göta Källare.

Anledningen till att ni slipper mitt och Lindas vanliga tjafs den här gången är nog att vi höll oss nyktra. Det som är i glaset är Tranbärsjuice. Göta Källare var torrlagt den här kvällen, vilket var ett rätt kul initiativ. Man hade sänkt åldern från 18 till 13. Tretton är åldern för hög musik och arton är åldern om man serverar alkohol. Framför mig stod ett par tjejer som knappast var äldre än så, med skinnjackor och byxor i samma material. Jätteskön attityd och dom skall väl också få slippa Justin Bebier om dom har god smak. Dessutom testade jag en annan kul grej, det var ju knappast rush efter dom här biljetterna, så jag lyckades övertala farsan att hänga på, han kunde väl få lyssna på lite modern musik istället för sina Led Zeppelinvinyler. Inget ont om dom ,men alla behöver ju uppdateras ibland. Han gjorde i alla fall ett bra jobb med kameran en stund.

Tack farsan

Okej, det var inte onsdagen den trettonde, utan namnet på sångaren i bandet vi skulle se, hel okänd. Göta Källare är en klubb som inte är så stor och den var knappast fylld. Hur skall jag  lyckas presentera den här artisten.

Hade jag sett Maiden hade det inte varit några problem, men nu fick jag hjälp från oväntat håll.

Den här tjejen dök upp från ingenstans och frågade ”Det är möjligtvis inte så att du står och funderar på hur du skall presentera honom i din blogg ?

”Va !!!!! Hur vet du det”frågade jag.

”Syns lång väg” svarade hon. ”Jag har en ide om du tar min arm …..”

Okej, vid axeln har vi Wednesday 13, vid armbågen är Joey Jordinson, trummis i Slipnot, utan mask alltså. Dom har hobbybandet Murderdolls ihop, där Wednesday sjunger och Joey spelar gitarr. Precis som när Wednesday kör solo sysslar dom med den obskyra musikstilen horrorpunk, med texter som skulle kunna få Alice Cooper att bli mörkrädd och Marlyn Manson att framstå som frireligiös. Wednesday har även varit sångare i bandet Frankenstein dragqueens from planet  13. men då är vi inne på så udda saker att jag inte kan hitta någon tatuering på det. Som vanligt mixar jag lite bilder och videos.

Först lite avspänt förband, svenska Riot

Efter en stund dök Wednesday upp på scenen med sina grabbar Fullt ös medveslös från början.

Han öppnade med titelspåret från nya CDn, ”Calling all corpses” sen kom en av hans största hits om han nu haft några sådana.

Det finns i alla fall en inspelad video på den.

Det är det här som är kul med klubbspelningar, man kommer nära, och den lilla publiken är med.

Sådana här närbilder kan man glömma på Globen, nice guy.

När det var dags för ”Happily Ever Cadaver” dök den kombinerade döskalle och dödgrävarspaden upp. Det finns ett youtubeklipp från den här konserten med just detta, ljudet är väl så där. Men 2:20 in ligger låten med rockvärldens absolut mest hjärndöda text. Men satan vilket röj. Kom igen nu farsan, nu blåser vi trummhinnorna.

R.A.M.B.O. BLOW THEM UP LIKE RAMBO

Det var väl efter det dom insåg att det lät för lite med bara två gitarrer och bas.

Kommer inte ihåg vilken låt han presenterar här, den här kanske

Det är något visst med att stå så här nära musiken, hörseln börjar paja. Men sen kom det värsta, ”Put your deathmask on”, trodde taket skulle ramla in av dom riffen. Det här klippet är från samma turne i ST Petersburg, både någorlunda bild och ljud. 

Put your deahtmask on/ I want you dead/ I wanna be kremated.

Farsan, tycker du inte The Big four kan dra något gammalt över sig efter det här ?

Farsan varför svarar du inte !

Hinner med att ta några snygga poser av sologitaristen innan det är slut.

Han stod ju bara en meter ifrån mig.

Extranummer, först Till deaht do us party, sen I want bad things to happen to you. Det  finns  ett klipp till med dom från konserten som är rätt bra, samma turne fast i  England. Dra upp dom på helskärm koppla in ett par biffiga högtalare och släck i rummet, så blir det nästan klubbkänsla.

Rätt kaxigt att dra igång allsång med en låt från en helt ny CD

Efter inköp av T-shirt var det dags att dra sig hemåt.

KajsaLisa: Linda hör du något ?

Linda: Va

KajsaLisa: Du då farsan ………… varför svarar du inte ?

Farsan: Hör dig inte, måste ta ut öronpropparna först.

KajsaLisa: Typiskt curlade föräldrar.

FUSK 😦

KajsaLisa


4 svar

  1. Kan bara säga att farsan din var smart med öronproppar. Kram

  2. Skitläckra bilder!! Tack för tipset 🙂

Kommentera

