• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

HYBRIS DEL 2 ( NEJSÄGARNA )

JA MEN RING NÅGON GÅNG DÅ.

Ända sen jag fick det här SMSet ifrån Carin Jämtlin att Juholt avgår, har jag gått och väntat på att hon skall ringa, som jag skrev i förrförra inlägget.

Jag fick ju stöd i mitt kommentarsfält för min kanditatur, tack förresten.

LÄNK

Nej, nu skiter jag i det här och ringer själv.

RING

”Ja, hallå det är Carin Jämtin.”

”Hej, det är KajsaLisa.”
”Ja men hej KajsaLisa, tänkte ringa dig men har inte hunnit. Det är väl det där jobbet förstås.”

”Just det, jag tänkte …….. ”

”Tyvärr måste du tacka nej”

”Va ?”

”Jaja, ta det inte så hårt, alla måste tacka nej när jag frågar första gången, du vet vi har ingen öppen process utan en ödmjuk.”

”Okej, jag vill inte.”

”Klart, du är nu vald till partiledare för sossarna.”

”Gick det så lätt.”

”Ja men det är väl självklart Kajsa, jobbet var ju ditt från början och nu när du tackat nej också, finns ju ingen tvekan. Hela riksdagsgruppen läser ju din blogg så vi kommer att använda den till att skriva nästa partiprogram, på det viset slipper vi en massa kongressbeslut och kan rivstarta.”

”Men det kan ni väl inte göra.”

”Bra svarat, ödmjukhet igen, då blir det så. Men det finns ett problem din flik ovanför sidhuvudet i bloggen.”

”Jaha, du menar mina sexnoveller, men jag skriver bara en om året ungefär, förutom allt annat snusk alltså.”

”Ja men Kajsa, ta den där Mission Impossible-novellen. Du har upp och ned sex med en nästan tio år yngre kille i Malmös förorter, Du skall ju bli statsminister i nästa val.”

Sorry, inget mer snusk i bloggen.

”Men Carin, Berlosconi hade ju sexnovell jämt, han fick ju sitta allt för länge i alla fall.”

Jo, men du vet inte hela storyn bakom Juholts avgång, det jag berättar nu får du absolut inte föra vidare.”

”Okej, ödmjuk process, jag tiger.”

”Eftersom vi hade slut på ideer, var det Juholt som kom på att vi kunde använda din blogg som partiprogram. När vi letade nya infallsvinklar och ideer bland dina blogginlägg fastnade Sven Erik Österberg i dina sexnoveller, han blev liksom fixerad. Det var därför han konspirerade bort Juholt för att bereda plats för dig. Mona Margot och dom andra har ju passerat 50 och släpper vi in dig så kommer gubbarna att bli alldeles till sig i byxorna när du går upp i talarstolen.”

”Va ? Det vedträt.”

”Vi får problem även utan dina sexnoveller med sexuella anspelningar, men vi kan ju inte ha halva riksdagsgruppen sittande och flåsa i bänkarna, då får vi ju aldrig makten igen. Du måste radera dom”

”Men Carin, radera mina sexnoveller aldrig, då måste jag nog tacka nej.”

”Kajsa, du har redan tackat nej.”

”Då tackar jag väl ja då.”

”Okej Kajsa, tråkigt att du tackade ja till att bli partiledare, nu måste jag ringa vidare till alla andra nejsägare och fjäska”

”Lycka till Carin, vi kanske hörs någon gång”

”Hoppas jag också, du kan ju säga nej någon annan gång, när du verkligen vill. Hej då”

Där rök det jobbet, lite tråkigt men man måste värna om sin konstnärliga frihet. Det var nog rätt att tacka nej.

Öhhhh ….. Ja menar jag.

KajsaLisa

4 svar

  1. Haha tack för många asgarv! Lysande 🙂
    Men du…har inte tanken slagit dig att Juholt i själva verket var lejd av Moderaterna? Nog inte helt otänkbart, eller hur? 😉

    Förresten, jag har också många högt uppsatta som läser min blogg. Jag tror de kallas för SÄPO.

Kommentera

