• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

ALLA RÄNDER ÄR FÖRGÄNGLIGA ( NÄSTAN ).

Veckans fototriss ränderna som aldrig går ur var svår. Nu har jag suttit i flera timmar bland mina foton och letat ränder som aldrig går ur. Jag har hittat ränder som skapar en illusion av att inte gå ur eftersom man vill att dom skall göra det, men tillslut försvinner dom.

Ett par exempel.

Randigt väder

Dom här ränderna brukar vara svåra att fånga på bild, det måste regna ordentligt för att man skall få med dom (klicka på bilden så syns dom bättre ). Nu tänker alla, dom här ränderna går ju aldrig ur, eftersom alla vill att dom skall försvinna. Själv tycker jag det är skitkul att fota under sådana här förhållanden. Men visst försvinner dom tillslut och förhoppningsvis tittar solen fram. Egentligen försvinner dom hela tiden tiden och ersätts av nya ränder efter att dom blir till en pöl på backen.

Randig väg.

Befinner mig på E4 strax söder om Jönköping. Nu är i alla fall vädret bättre. Men den nästan 20 mil långa vägkantsranden genom Småland är så himla booring. Tycker lite synd om alla Smålänningar som får sitt landskap presenterat på det här viset. Det finns säkert mycket som är fint bakom grantopparna som vi som åker genom mot Skåne missar. Längre ner får vägkanten sällskap av vireräckesränder. Men visst går den här randen också ut så småningom även om det inte känns så just nu.

Tillslut hittade jag ränderna som aldrig går ur.

Förbandet till konserten med Within Temptation i höstas. Några tunga bluesrockgubbar från Belgien, som säkert kört samma riff sen 70-talet. Dom har fullt med energi kvar och ränderna går nog aldrig ur här. Naturligtvis förekommer inga trasiga t-shirts och skinnbyxor i den här gruppen. Snyggt med kostym skall det vara.

Kritstrecksrandigt förstärker faktiskt attityden.

KajsaLisa

32 svar

  1. Fast jag ska erkänna att jag gillar motorvägar. Effektivt om man ska ta sig från punkt A till B. Sedan är det härligt att få gasa på lite ibland. Men musikränderna – de lämnar aldrig mig heller.

  2. Gillade regnbilden och den sista är ju stört skön 🙂 Snyggt fotat

  3. Härliga bilder på temat Ränderna går aldrig ur…

  4. Visst fasen blev det ränder här hos dig. Kram

    • Ja till slut hittade jag dom. Sen hittade jag fler i konsertinlägget jag jobbar med nu. Sångarens randiga väst. Men han är yngre och dom här farbröderna står för stabilitet. Tror nog du skulle gillat dom lika mycket som Sharon del Adel, tyvärr har jag ingen aning om vad dom heter.

  5. Men å andra sidan, varje gång det regnar så blir det ränder och sluta regna lär det aldrig göra, uppehåll, ja, men inte färdigregnat. Samma sak med dom skuggränderna som syns på den så kallade lååångrandiga vägen 🙂 Så länge dom inte avverkar skogen vill säga. Fint trissat, i alla fall!

  6. Välfångade spön i backen! Och det som är förevigat försvinner ju inte. Småland ser ju ut som här hemma i Västerbotten, mörk granskog, långa skuggor och väldigt mycket blues. Och du, vi får hoppas att Carin ringer!

  7. Det där kallar jag attityd!
    Tur att du hittade dem och ränder som består 😉
    Fast jag gillar alla bilderna med plus för läsvärd text.
    Ha en fortsatt skön kväll!

  8. Alltså, jag tycker din triss är fenomenal. Fyndig så det förslår! Bra trissat!

  9. Härlig tolkning! Bluesgubbarna hade jag gärna lyssnat på, där sätt nog rytmen ända in i märgen 🙂

  10. Nog är det tur att man inte bor i Småland utan kan försöka sova den där trista vägsträckan (när man inte kör – vilket jag inte gör).

    Sista bilden är klockren till temat!

  11. Bra triss, jag var inte ens med denna gången, jag tog mig lite bloggfritt, får se om jag kan hoppa på det innan veckan är slut. 🙂

  12. Bra triss där!!!!

  13. En härlig triss! =)

  14. Hej KajsaLisa, tack för att du sparkade igång mig med min fototriss. Har varit lite seg efter julen. Nu har jag i alla fall trissat: http://jennydfoto.wordpress.com/2012/01/24/fototriss-randerna-gar-aldrig-ur/

    Gillar din triss, bra tolkning med randigt väder 😀 önskar dig en toppen vecka!

  15. Det var fina varianter på temat du fått ihop till din triss.
    Fast regnränderna går väl förhoppningsvis ur en och annan gång. 🙂

  16. Riktigt häftigt med regn på bild 🙂 Bra!!

Kommentera

