• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA I GOA DEL 1

Okej, nu skall jag äntligen starta min Goaserie, kom ju hem på Julafton så det var ju ett tag sedan.

Anledningen till att det har dröjt är att det varit kaos i datorn. Jag har under en längre tid slarvat med att skapa nya mappar för mina bilder. När jag gjort ett inlägg så har jag först tittat i kameradisplayen, sen försiktigt släppt ut dom bilder jag skall lägga in i inlägget. och suttit och letat efter dom på skrivbordet.

Det sista jag såg av Sverige när planet taxade ut 6.00 på morgonen den nionde December, kändes rätt skönt att åka bort ett tag.

Skulle jag i det läget dunkat in alla Goabilder från två kameror så hade jag skapat ett kaos som gjort att jag inte vågat öppna datorn igen. Nu är det här fixat.

(Nästan )

Naturligtvis börjar inte semestern förrän jag fått min Bloody Mary på planet ned.

Det fungerar i alla fall. Man kan ju göra en reseberättelse på lite olika sätt. Jag följer Krulli och Laike i deras Asiablogg just nu, där dom bloggar i realtid under resan. Själv brukar jag vilja lägga upp det när jag är hemma och pussla ihop mina storys vid datorn. Inget är ju bättre än det andra, jag har ju tidigare gjort Thailand, Gambia och London i dagboksform, Jag förstod redan där nere att det inte fungerar att skildra den här resan på det viset. Vissa saker kommer att skrivas så, men det blir en del blandat på olika teman också.

Vi var tre som åkte ned, jag Marie och hennes sambo Emma. Dom åkte ned mycket för att titta på tyger som är speciellt med Goa. Eftersom jag inte Ernstar på samma sätt som dom hängde vi inte ihop hela tiden, det blev mycket beach för mig, medan dom rensade Goa på metervaror. Kommer som vanligt att försöka mixa och släppa ett Goainlägg i veckan eftersom jag inte vill göra det här till en reseblogg.

Självklart hjälpte jag till, efter att jag fotat. Dom hade aldrig fixat det här om jag inte lagt mina 53 kilon och tryckt på där bak. Jag har väldigt starka kilon.

Naturligtvis blir det som vanligt mycket bilder.

KajsaLisa

14 svar

  1. Jag fick lov att kolla på Wikipedia och nu vet jag att Goa är en provins i Indien. Säker skönt ställe att åka till när det är vinter i Sverige. Ser fram emot goa bilder därifrån.

  2. Alltid kul att få se bilder. Men var det verkligen du som sköt på där bak. Kram

  3. Det verkar som det har varit en mycket härlig vistelse där. Ser fram emot nästa inlägg om Goa…

  4. Härligt! Jag börjar känna att Goa kanske är något för mig ändå….har hört mycket bra om det på sista tiden 🙂

  5. Jag har också varit i Goa för länge sen. Vad bodde ni nånstans, alltså vilken ”stad” eller vad man ska kalla det?

    • Jag visste inte riktigt heller vad gränsen gick, reseledaren kallade det för by, mer samhälle anser jag. Tack för att du påminde mig, håller på med andra delen och glömt berätta det. Calangute

      • Där har jag varit och ätit på vegetarisk restaurang!

        Jag har hört folk säga saker som ”vilken beach bodde du på” istället för stad/by/samhälle med det känns lite väl turistcentrerat tycker jag.

      • Ligger mycket i det, känns lite all inklusive att uttrycka sig så. För övrig verkar ju hela Goa bestå av en enda lång beach, med några små avbrott. Själv använder jag bara uttrycket när det gäller stränder som inte ligger vid någon by, träffade på ett par sådana också.

  6. Verkar som om vi missar GOA denna gåmgen. Indien har fuckat upp vårt visa och vi har tvingats ansöka efter nytt (med allt vad det innebär) 3 ggr nu. Hoppas det löser sig denna gången, annars kommer vi nog inet hem alls! (planet går från Delhi).
    Ser fram emot bilderna!

Kommentera

