• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

VECKAN SOM GICK OCH LITE BAJSHUMOR

Herregud, vilken vecka.

I mellandagarna visste jag inte vad jag skulle skriva om, nu väller det bara in. 

Först vinterstormen när jag skulle hem från jobbet natten till Onsdag.

 Vägen till bussen började med ett kraftigt höstregn, sen blev allt vitt på någon minut.

Sen vårens ankomst en halvtimma senare.

Då all snö regnade bort. Så här såg jag ut efter att jag upplevt tre årstider inom en timma.Det kunde väl kommit lite sommaråska också,när det ändå höll på. Eftersom jag ändå hade kameran med mig. Hoppas grannen hann väcka ungarna så dom fick tio minuters sportlov. Eftersom det här inlägget egentligen skall handla om modebloggare och skit, passar jag på att be alla modebloggare om ursäkt, för att jag hackat på deras Hunterstövlar. Dom är faktiskt skitbra. Även om dom knappt syns på bilden.

Sen har det stormat i partierna

Kristdemokrater som inte gillar kristdemokrater. Sossar som inte gillar sossar.  Vänsterpartiet har fått en ny ledare, Jonas Sjöstedt  heter han. Dom verkar fortfarande gilla honom. Fast han suttit i flera timmar, har ingen blivit besviken än. Men det kommer nog där med. Men kan han sköta sina kort rätt, kan han bli farlig för dom andra partierna. Med tanke på alla protester mot kapitalismen runt om i världen.

OCH DET MÅR DOM BARA BRA AV

Länk

Hur som helst, veckans  verkligt stora  nyhet har fått stå tillbaka  tills idag …….

Carolina Gynning och flera stora modebloggare häller laxermedel i håret.

LÄNK.

Tror att det är något missförstånd, modebloggare brukar ju inte vara så bra på svenska språket, dom särskriver gärna tror det heter mode bloggare, bland annat.

Dom har nog blandat ihop diadem med diarre. Ifall någon modebloggare läser det här: Det första har man i håret, det andra kommer ut där bak och är inte så himla fräscht. Men håller ni inte med om det, så kan ni ju trycka in laxermedlet där det skall vara och gödsla håret efter en kvart.

För övrigt håller jag faktiskt med Carolina Gynning, man kan inte bara skita i håret.

Om man inte är väldigt vig förstås.

KajsaLisa

10 svar

  1. det kommer, det kommer…… det dröjer inte länge innan nå´n har grävt fram något om Jonas Sjöstedt också
    var det laxermedel? jag läste någonstans att det var ricinolja, fast det är väl i och för sig ett laxermedel det också 😀
    hur har du fått det gröna att lysa så där vackert i bilden med trafikljusen? jättefint 🙂
    kramar

    • Tja, laxermedel som laxermedel. Ifall du vill testa själv att fota rödljus,busenkelt.
      Så här gör du.
      Om jag minns rätt så har du en systemkamera.Ställ in manuellt läge med ratten uppe på kameran (M). Ta största bländaröppningen, sen underexponerar du med tiden, börja med ett par steg. Gör du däremot som kameran vill du skall göra, så kommer du att få en skakig bild med nästan dagsljus. Blixten skall givetvis vara avslagen. Sen är det bara att focusera på rödljuset och trycka av. Blir det inte rätt första gången så öka tiden om bilden blir för mörk. Minska den om den blir för ljus. Blir den lagom men skakig, så öka isotalet upp till 600 ungefär.
      Är det blött och regnigt så blir effekten bättre. Det blir ännu roligare om du befinner dig på en stadsgata med mycket affärer och skyltbelysningar. Ifall du får som stora gula halvgenomskinliga gardiner på kortet av gatubelysningen,( kan bli så om det regnar mycket ) försök att fota i en vinkel så dom kommer en bit ifrån motivet, sen skär du bort dom i datorn. Den första bilden i det här inlägget är gjord så.
      https://kajsalisasblogg.wordpress.com/2012/01/04/javla-skitvader-och-tunna-rockpoeter/
      Lycka till och var rädd om kameran, dom gillar inte att bli blöta.

  2. Det där var den vigaste person jag sett. Jag är riktig klumpduns och många mina bekanta därtill..

  3. Hoppas Jonas Sjöstedt kan väcka liv i oppositionen. Dom behöver skakas om. Du är fantastisk, som fixar ett år på några röda sekunder. Det blir svårslaget… 🙂

  4. Att få uppleva så många väder på så kort tid är otroligt. Hoppas bara inte personen på bilden släpper väder. kram

  5. Vill bara säga att detta tog jag upp redan på jagvillintevaratretti-tiden 😉

    http://jagvillintevaratretti.blogg.se/2011/november/uppfinningsrikedomen-ar-harig.html

    Fattar inte vitsen. Min svägerska skulle testa, men tyckte bara det var kladdigt och besvärligt. Och v.e.m. kommer på att man ska ha sånt där i håret?!

Kommentera

