• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

OKEJ, JAG ERKÄNNER, JAG ÄR CARL BILDT

Så här ser jag ut i verkligheten.

Göran Hägglunds stabschef Henrick Ehrenberg har erkänt att det är han som varit alter egot ”Ove Tove” och mobbat andra i KD på nätet. Nu får han nog byta jobb.

Länk

Ove Tove, vilket trams, sen har han bara hackat på Mats Odell och några andra höjdare i partiet. Som Kajsa Lisa mobbar jag hela Alliansen. Men mitt alter ego är ju mycket mer genomarbetat än den där löjliga Ovefiguren.

Men det har sina förklaringar, innerst inne är jag rätt vänstervriden, att jag sitter där jag gör har med mitt sociala arv att göra. Är man infödd i en adelssläckt på Öfre Östermalm, finns det inte så många alternativ. Farsan gav mig två val. Antingen fick jag bli ekonomiskt oberoende kompis med Kungen eller också minister i en borgerlig regering.

Vem fan vill springa runt och leta efter nya svartklubbar och hålla honom bakom ryggen.

Iden med KajsaLisabloggen fick jag efter att jag tillträtt som utrikesminister, var så jävla uttråkad. Visst skryter jag på min andra blogg på Word Press om att jag träffat Polens utrikesminister och diskuterat EU-frågor.

Men tänk efter själva hur kul är det ?

En som pratar ekonomiska nyckeltal kring Euron på taskig engelska, sen skall man vara artig och hålla med. Jag brukar sitta och nypa mig i armen för att inte somna. Vänstermänniskor verkar ju mer coola och ha skitkul. Anledningen till att jag kommer ut ur garderoben nu som bloggtransa är att jag tagit beslut att avgå nästa partistämma.

Men ni som läser min KajsaLisablogg, berätta inget.

Några som kommer att bli överlyckliga är SÄPO dom vet om det här, men har tystnadsplikt naturligtvis. Jag skulle aldrig kunnat genomfört KajsaLisa projektet utan att dom offrat sig som dom fått göra.

Som på den här rockkonserten på Göta Källare före jul, jag inte hunnit blogga om än.

SÄPOkillarna fick rundgång i sina headset och är sjukskrivna för tinnitus ett halvår till minst.

Eller igår.

Jag ringde till dom mitt i natten så dom fick hämta upp mig i limon med många backspeglar.

Kör mig till någon förort befallde jag, jag skall fota en smashad busskur i snöslask. Sen stod dom där i sina mörka kostymer och blev förkylda medan jag letade snygga kameravinklar i snöblasket.

Jag har förberett min avgång noga, har redan börjat knapra hormonpiller och efter att jag slutat blir det könsbyte, håret får växa ut och skall färgas rött.

Jag skall bli KajsaLisa på riktigt.

Det skall fan till att headbanga på Göta Källare i den här frisyren, tur att det var mörkt så ingen såg mig.

Är så jävla trött på det där internationella snacket, vem kan kalla sig global, när alla grannar har Hugo Bosskostym och heter von Gyllenstropp eller något annat löjligt. Nej, jag skall ut i förortens smältdegel och lära känna invandrare på riktig. Det skall bli mycket roligare att blogga om att man träffat den assyriske skomakaren eller den turkiske pizzabagaren än någon polsk kvartsfigur som snackar Euro.

Tänk att få glida in på sunkhaket i centrum, beställa in en quatro med stor stark och lyssna på på samhällets olycksbarn vid bordet bredvid. Sen gå hem och skriva diskbänksrealistiska noveller som ingen jävel vill ge ut.

Det är att leva på riktigt.

Men innan jag gör det måste jag göra en sista sak. Den där Borg har blivit alldeles för självgod av alla opinionsundersökningar.

Jag har alltid drömt om att få dra honom i hästsvansen på partistämman.

Kajs ……. öhhh ….. Carl Bildt naturligtvis

2 svar

  1. Hehehe, var länge sedan jag läste något så bra blogginlägg. Klockrent!

Kommentera

