• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

JÄVLA SKITVÄDER, OCH TUNNA ROCKPOETER.

Dags för årets första busshållplatsfilosofi.

Eftersom jag var så elak igår bestämde jag att i natt skulle jag gå av nattbussen och gå ett par hållplatser i skitvädret, för att kyla av mig och bli snällare.

På väg till busshållplatsen, mörkt och blött.

Som vanligt när jag står påpälsad i snöstorm eller inkapslad i ösregn och väntar på bussen får jag en massa inspiration, efter att SMHI varnat som vanligt så bestämde jag mig för att ta med kameran, det skulle tydligen bli någon kompromiss mellan alla oväder året om så någon häftig bild blir det väl.

Någon omtänksam person har avlägsnat rutan, så ja lättare kan se när bussen kommer i skitvädret. Tänk på att använda reflexer så missar inte chaffisen dig.

Jag filosoferar ihop det här inlägget medan jag väntar på bussen från jobbet. Elva sekundmeter, 1,5 mm snöblask  i timmen och beckmörkt vid midnatt, kanske kan bli något, så blir jag mycket snällare framför datorn i natt.

Förstår inte vad som hände igår, normalt bloggar jag ju bara om snälla saker som baka småkakor scrapbooking och gardinuppsättningar. 

Måste fått en kortslutning där uppe.

Okej, snart kommer bussen, jaha, nu blev det vinter istället, ja den skall väl komma någon gång.

Nu kom jag på vad inlägget skall handla om, bortklemade rockpoeter och andra gnälliga textförfattare .

Känner ni igen det här ?

Sommaren är kort ,det mesta regnar bort ………….. Thomas Ledin

Sköna Maj välkommen ……………… Gubbar i fåniga skärmmössor.

Det är brustna hjärtans höst ……….Lars Winnerbäck

Ja men Januari då ?

Musiken tar liksom slut efter jul när den sista jullåten klingat ut. Vem skriver en låt om Januari, alltså ingen jävla snöflingepoesi, utan en riktig skitjanuarinatt när det snöblaskar på tvären och busskuren håller på att blåsa bort.

Nä nä, det passar inte.

Tycker textförfattare är tunna, nu sitter dom allihop på ett ölhak på söder i sina slitna retroskinnjackor och hinkar öl medan dom inbillar sig att dom är episka. Nej, inget ansvar alls, bara skriva låtar om dom årstider när man kan ligga rödvinsberusad under en ek i Hagaparken och filosofera. Nu sitter dom inne på Pubarna, skrivkrampar och kräver kulturstöd. Precis så är dom allihop. Det är därför det inte finns några låtar om bilar som stänker ned en med vägsaltblandad snöslask.

Men erkänner dom det ? Nej, allt är episkt, bara det händer på Sööööder och man har sliten retroskinnjacka på sig. Till och med när dom går in på muggen och tömmer blåsan efter fem stora stark.

GUUUD vad det porlar poetiskt.

Kärringar hela bunten alltså.

Med viss stolthet kliver jag av bussen några hållplatser tidigare och låter snöblasket slå mig i ögonen, halv ett på natten, på min väg hem för att blogga.


Börjar mer och mer likna en snögubbe, men vid sista hållplatsen kommer våren och det börjar regna igen, så det mesta rinner av mig.

Så här ser jag ut nu, kunde det varit värre ?

Jajamennsan, tänk om jag gått till jobbet i jeansjacka och blivit dyngsur. Bussen kunde halkat ned i diket och sen när jag gått hem, så hade jag glömt dörrnycklarna.
Bullshit, nu går jag in och levererar.

Och det är det du läser just nu.

Fan, inte blev jag snäll inte.

KajsaLisa

2 svar

  1. Härligt! Man riktigt känner den kreativa smärtan i bilderna du tagit.

Kommentera

