• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

USCH VAD JAG ÄR HEMSK ( STACKARS YLVA ).

där, var ekorrhjulet igång igen, efter helgerna.

Just på jobbfronten var det rätt lugnt, körde mellandagar men var ledig i nyår. Nu sitter jag här efter att jag tagit mig hem, klockan är ett på natten. I brist på inspiration så får jag väl hänga på bloggdrevet och diskutera Ylva Johanssons utspel om sossarna i allmänhet och Juholt i synnerhet.

När jag satt på bussen hem, fick jag en del underliga tankar.

Tänk om det är här.

Ylva tillhör ju gamla gänget kring Persson, på Persons tid var det lugnt och skönt, var man bara snäll så behövde man inte uträtta så mycket, Persson bestämde ju allt i alla fall och sa man emot så låg man risigt till. Ylva och dom andra hade en rätt bekväm sits i partitoppen. Sen försvann Persson, men då hamnade hon och dom andra i opposition. Eftersom inte Mona tyckte så mycket så blev det sådär bekvämt igen och varför skulle man hålla på att bråka med Alliansen i fyra år, valrörelsen är ju bara en månad.

Nej, nu börjar jag bli elak, skall inte hålla på att tänka på politik när jag åker nattbuss. Vi vet ju alla att Ylva alltid stått längst fram på barrikaderna och rivit i mot Alliansen. Anledningen till att jag fick dom här grillerna i huvudet, beror nog på att jag var tvungen att googla på henne för att få reda på vad hon har för funktion i partiet. Detta beror naturligtvis inte på att hon sitter i riksdagen och sover utan på att jag är dåligt uppdaterad.

Förlåt Ylva.

SEN HÄNDE DET

Allt var så bra, men efter valet så lämnade, Mona över det välskötta partiet som hade stöd hos nästan halva befolkningen till den här mannen.

Nu blev det oro i leden, han rörde om i grytan, Östrosen blev en Waldelich och hon kände den bekväma positionen hotad. Mona satt och sov utanför partiledningen med sin fallskärm som nallebjörn, stackars Ylva var ensam och rädd. Nu gällde det att vara snabb, först till kvarn gäller alltid. Hon var blixtsnabbt ute och talade om att hon stod till förfogande för partiledningen, till var var ju oklart men det hade kanske inte så stor betydelse.

Nej fy fan vad elak jag blev nu då, jävla nattbuss nu drog jag in Mona i det här också, naturligtvis ställde hon upp bara för att vi alla vet att hon är en riktig helylletjej och alltid varit en vass oppositionspolitiker. Förlåt igen, men jag är inte van att jobba kväll, det bara blir så här.

Sen kom avslöjandet, i Almedalen när hon försökte kandidera till posten som ordförande för S-kvinnorna

DEN ANTIFEMINISTISKA MUSTASCHKONSPIRATIONEN

LÄNK.

Den hemska Juholtarn hade tagit makten i partiet genom att konspirera på partikongressen med plakat med mustascher, låter lite väl konspiratorikt kanske.

Nej, vad sitter jag och insurerar, precis som hon skulle försöka peta Juholt och bli ordförande i kvinnoförbundet på en gång. Glöm det jag skrev nyss, är så trött efter jobbet att jag får en massa griller i huvudet. Naturligtvis var Ylva ute efter att skydda alla stackars S-kvinnor mot elaka män med mustascher som ville sno åt sig makten.

Snart sitter jag väl och påstår att hon passar på att sparka på någon som redan ligger, bara för att få in Östros eller någon annan gammal kompis i partiet som partiledare, för att kunna få lite lugn och ro och somna om.

Nej, nu börjar jag bli rent för jävlig, det är nog bäst jag går och lägger mig.

Säger bara, kör hårt Ylva, Alliansen gör i byxorna bara av att höra ditt namn nämnas.

För så har det ju alltid varit.

KajsaLisa

6 svar

  1. Hehe jadu, vi tänker väldigt olika när det gäller att sitta på bussen, ser jag. Oftast brukar jag filosofera om olika människor jag ser komma och gå och det är ungefär den typen av hjärngymnastik jag orkar med just då 🙂

  2. Huhu låter lite farligt…men även som en utmaning. Ska testa och se om hjärncellerna hänger med 🙂

  3. Tröttsamt att folk inte ger sig. Det är ju inte Juholt det är fel på det är politiken! Att vi dragit åt höger (Perssons & Ylvas fel) gör oss inte ett dugg mer intressanta ur politisk synvinkel.
    Profilera oss, satsa på välfärden och sluta smutskasta varandra. Vi har haft öppet mål nu vad det gäller Alliansen i 5 år snart.. och missat för vi sparkar mest på varandra!

Kommentera

