• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA SER RÖTT

Den här omgången av fototriss med temat rött borde inte vara något problem, eftersom jag är både rödhårig och vänstervriden. Men oj vad det fanns att välja på i datorn, nu blev det svårt. Men jag plockar ihop något.

Rött är den främsta färgen

Men det kanske står en moderat på andra sidan som fotar och anser att blått är den främsta färgen. Allt är ju relativt. En bild från en utställning i Kostas glasbruk. Här var det tacksamt att fota. Man gick runt med armbågarna pressade mot kroppen. Dels för att slippa få oskärpa i mörkret, men dom här pjäserna kostar en del så man vill ju inte slå omkull dom.

Nu blir det reklam.


Det finns rätt mycket rött i den här bilden, kostymerna och scenen. Det är något speciellt att fota konserter och teatrar. Scenljuset blir alltid spännande och är dessutom opålitligt. Man måste vara med med kameran för att få bra bilder. Bilden är från en förhandstitt på Svansjön i modern tappning med streetdancegruppen Bounce i Stockholm. Vill bara tipsa om att föreställningen är fantastisk, har man möjlighet att se den bör man göra det. Till och med jag som egentligen är rätt ointresserad av dans blev helt hänförd. Har skrivit om det i det här inlägget.

Länk.

Stinsen på Oxford Cirkus.

Även gamla punkrebeller växer upp, skaffar vanliga jobb och blir Svenne Bananer, men bara nästan. Den här mannen försöker hålla ordning på logistiken i Londons Tunnelbana. Ett jobb som ställer höga krav på den som gör det och jag skulle inte vilja byta med honom. Det ligger på gränsen till kaos där nere. Var det röda temat finns i bilden framgår väl rätt tydligt.

KajsaLisa

32 svar

  1. Tre fräcka bilder på temat! Bilden av Svansjön har ett extra sug, men Stinsen är också läcker. Undrar om SJ skulle få problem att anställa någon med den frillan?

  2. Häftiga bilder på temat Röd tycker jag…

  3. Vad coolt! Sista bilden blir min favorit eftersom jag själv haf en sån frisyr en gång i tiden 😉

  4. Har genom sonhustrun som är butikschef på Iittala att just den röda färgen på glas är bland det dyraste…
    gillar din sista bild…
    tufft och snyggt…

  5. Vilken häftig bild på punkrebellen. De ger inte upp.

  6. Frisyren en klar vinnare 🙂 FInt trissat!

  7. Jo, jag tänkte också på den politiska rödfärgen i mitt bidrag. Jag har hört mycket gott om Bounce. Skulle vilja se dem någon gång.

  8. som alltid, ett nöje att läsa och se dina tolkningar! önskar dig en trevlig vecka!

  9. Sista bilden var ju hur bra som helst, haha… fint trissat!

  10. Häftig tolkning och frisyren gillar jag ;-))

  11. Du gillar min sista, och jag gillar din sista… Så härlig frilla!

  12. Härliga bilder, härliga texter, härligt fångat i ord och bild = gillar.

  13. Tre helt separat bilder med rött tema, fascinerande alla tre. Killen med frillan är kanske ändå den bilden som väcker mest uppmärksamhet.

  14. Vilken cool blandning! Nog borde jag gilla stinsen bäst, han skulle passat ihop med en rödhårig dam som jag fotograferad på Chelsea Flower Show i maj och funderade på att använda till trissen.

  15. Oj – här var det läckra bilder! Gillar särskilt den sista – färgstark typ 🙂

Kommentera

