• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA I SVANSJÖN.

Jag ljög förra veckan, jag var inte alls avundsjuk på Carolina Gynning. Men nu är jag avis på riktigt. Just nu står jag och väntar med min kompis Anna-Lena, på att få se en liten bit av Svansjön inne på Dansens hus i Stockholm. Men det är inte vilken liten svansjö som helst. Handlingen är flyttad till nutid, svanarna år prostituerade narkomaner och trollkarlen langare och hallick.

Det här låter så där skruvat kreativt att man är lite avis att man inte kommit på det själv. Några påtända svanar hade passat bra i ett inlägg i den här bloggen. En av anledningarna kanske är förutom ren kreavitetsbrist att jag inte vet ett dugg om balett. Förutom Svansjöns existens och att dom dansar i trikåer.

I mitt eviga credtankande för att imponera med mitt D-kändisskap för min omgivning, lät jag Anna-Lena följa med den här gången, hon har förutom fitness hållit på en del med modern dans. Jag tror det blir perfekt, eftersom jag inte vet något alls om balett. Den här föreställningen kommer att bli någonting alldeles extra påstås det, så om jag som är helt off när det gäller dans får ut något, så är den bra. Anna-Lena är dessutom med som expert.

Oj, nu släpper dom in, bara att hänga på.

Lite mingel med skumpa.

AnnaLena: Shit, är du kändis eller ?

KajsaLisa: D-kändis kanske, B-kändis blir man om man är med i en dockusåpa. Men håll med om att det här är mycket trevligare än att sitta på en ö och svälta.

AnnaLena: Sure, love it. Titta, där står ju Regina Lu …….

KajsaLisa: Shhh, hon kan höra dig.

Trevlig servitör som gärna ställde upp på bild.


AnnaLena: Tror du man kan ta en Panini till.

KajsaLisa: Det börjar nu.

Först intervjuvades han som låg bakom iden. Det hela började med att han såg några upphängda pälsar.

AnnaLena: Men det är ju han ju.

KajsaLisa: Vem då.

AnnaLena: Känner du inte till Fredrik ”Benke” Rydman det var han som har dansgruppen Bounce . Hur stort som helst.

KajsaLisa: Jaha

AnnaLena: Okej vi jämför, vilken är den största svenska hårdrocksgruppen.

KajsaLisa: In Flames.

AnnaLena: Okej, om du tänker dig sångaren där.

KajsaLisa: Aha Bounce är alltså dansens In Flames  och Benke Rydman är dansens Anders Friden

AnnaLena: Precis så.

Det var nu det hände.

Hon som intervjuvade berättade att det fanns några platser kvar till till genrepet i morgon, först till kvarn gäller, gå in på er mejl och osa på igen på inbjudan hit. AnnaLena blev galen och drog fram sin Iphone.

KAJSA FÖR I HELVETE MEJLADDRESSEN !!!!!!

Hon fick den och jag bad henne ta det lite lugnt, vilket hon inte gjorde.

”Ja men herregud Kajsa hajar du vad det handlar om genrepet, showen innan premiären hur jävla skitstort som helst.

Vi hoppar nu ett dygn framåt i handlingen.

Efter att AnnaLena ringt mig en gång i kvarten till jobbet, fick hon mina inloggningningsuppgifter så jag fick lite arbetsro. På eftermiddagen kom mejlet, biljetterna var säkrade. Vi fick platser längst bak, men såg bra.

Bilderna här under har inte jag tagit, jag frågade om jag fick fota med tanke på bloggen. Det var inte tillåtet så dom meilade lite bilder jag fick tillstånd att använda, snacka om service.

Det är en mörk historia som tydligen följer handlingen i baletten Svansjön, men modern, med en hallick som hänsynslöst utnyttjar sina prostituerade.

Men även mycket glädje.

Den svarta svanen

Ljushowen och musiken (blandat gammalt med elektronisk ) är lika fantastisk som dansarna

Det dramatiska slutet.

Vi lämnade Dansens hus och AnnaLena frågade:

”Nå Kajsa vad tyckte du ?”

”Snyft, jag trodde dans bara var några som hoppade runt till musik. Det här var ju en handling också, dom levde runt med mina känslor fram till det dramatiska slutet som satt som en knytnäve mitt i magen. Har du en näsduk förresten ?”

”Här, skall vi sätta oss ned någonstans tills du slutat gråta ?”

”Nej det behövs inte, hur ser jag ut kring ögonen ?”

”Alice Cooper ungefär, har ett par solglasögon i handväskan, vill du låna dom ?

”Tack, det känns bättre.”

”Kajsa en annan sak, jag tycker vi skall tacka dom såg till att vi fick uppleva det här”

”Absolut, vi hade inte haft skuggan av en chans att uppleva det här annars.

Nästa gång skall vi se den på Broadway, men passa på att se den när den går i Stockholm.

KajsaLisa

2 svar

  1. Låter väldigt sevärt. Dock lite märkligt att vi båda blivit kulturella nu (eller mer än vanligt kanske) för jag har ett inlägg på G om klassisk musik.

Kommentera

