• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EN MYSTRISS

Veckans fototriss skall avhandla ämnet mys, själv brukar jag inte ta några mysiga bilder. Men efter mycket letande hittade jag lite exempel på människor som myser. För att det skulle bli lite mer utmaning bestämde jag mig för att inte göra några stilleben utan det skulle vara bilder på människor i myssituationer.

VI SOM VÄGRAR GE UPP.

Svensk sommar, myskväll på alltanen vid huvudbyggnaden på en svensk husvagnscamping, lite öl eller några glas vin, en trubadur i ett partytält som kör ”Ta mig till havet.” Tycker den här bilden är så skönt dråplig. Mysfaktorn kanske förstörs lite av vädret. Denna tillställning pågick i nästan tre timmar, utan uppehåll varken  från himlen  eller trubaduren. Det konstiga var att alla satt kvar och sjöng med i Ta mig till havet som var sista låten.  Själv lyckades jag sätta mig vid det enda bordet som saknade parasoll, så jag var torrast av alla, hon med ungen i knät blänger avundsjukt på mig. Insåg när det började, att det bara var att springa ned till campingstugan och dra på mig regnstället. Nackdelarna var att man fick antingen dricka snabbt eller lägga handen över ölglaset. Tillslut gav jag upp ölen och körde alkoläsk i flaska med sugrör, funkade jättebra.

Fördelarna var att när man vinglade upp till baren, så slog man inte mot någon för alla hade dragit in stolarna ordentligt. Så naturligtvis att bordet fortfarande var ledigt när jag kom tillbaka från campingstugan. En jättemysig kväll trots allt.

VI SOM VET HUR MAN GILLAR LÄGET

Några kompisar en sen kväll i Maj långt ute i Stockholms skärgård. Här har vi ersatt mysgrejen gitarr med lägereld. Vi Michelingubbar som satt kring brasan insåg att man skulle bli stel om fingrarna om man försökte spela gitarr utan handskar. Med handskar låter det  ju inte så bra. Men vi hade jättemysigt, några glas rött efter en god middag och lite historier kring lägerelden innan alla kröp in under vindskydden och sov. Naturligtvis städade vi upp efter oss.

VI SOM VET HUR MAN MYSER INOMHUS.

Här ser ni ett par mysproffs, det behövs varken alkohol gitarrer eller en brasa för att mysa. Det räcker med en sallad i plastförpackning och en modelljärnväg naturligtvis. Visst ser man på dom att dom riktigt myser.

KajsaLisa

28 svar

  1. Mys!
    Gillar sista bilden med text 🙂 Vi har alla olika mys 😉

  2. så underbart tolkat! härliga bilder och du fick mig att le …..det gäller att njuta av stunden och göra det bästa av allt!

    ha fortsatt myzig första advent!

  3. Du har fått till en riktigt mysig triss och en rolig text.
    Tack för länken med Deathstars, blev överraskad av musiken, lät ju riktigt bra. Kanske kan man hitta lite likhet med Roxy. 🙂

  4. Alltid mysigt med en hög samlade människor, på fest, i regn, under semester… huvudsaken är att man trivs och myser ihop.

  5. Det finns många sätt att mysa på och det är inte alltid sol och fint väder som gäller. Roliga och annorlunda bilder på mystemat.

    • Jag vet egentligen inte om dom på första bilden myste så mycket, men hela situationen var helt bisarr. Alla satt intryckta under parasollen, med magarna mot borden och vattnet från huvskärmen på min regnjacka rann ned i ölglaset.

  6. Humoristiskt och mysigt med roliga ramberättelser. Bra trissat.

  7. Haha, bra trissat! Svensk sommar som mysigast!

  8. Jag gillar ditt inlägg i mystrissen.. Oliktänkande i alla trissar, det är härligt det.. 🙂

  9. underbart tolkat, gillar hur du fångat den typiska svenska äkta mysfaktorn, äkta mysfaktor och inte iscensatt mysfaktor som jag kör på min blogg. önskar dig en trevlig vecka! 🙂

  10. Det finns många varianter på mysighet. Spela gitarr med handskar kanske är riktigt mysigt ändå. Lite soft sådär.

  11. Härligt att se folk mysa och den första är ju bara för härlig med att inte ge upp myset 🙂

  12. Första bilden måste varit tagen i västra Sverige, där regnar det ju nästan jämnt!
    Men sista bilden – oj, vilken hög mysfaktor!

  13. De sista entusiasterna är kanske en passande sammanfattning av din triss. Intressant tolkning av temat. 🙂

Kommentera

