• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EVERYONE LOVES AN UNDERDOG

Lasse Brandeby har avlidit, mycket kommer att skrivas om honom dom närmaste dagarna.

Men så här vill jag minnas honom.

Hans karaktärer hade ofta en underdog över sig, en looser som alltid reste sig igen. Kurtan, Rena rama Rolf och en som i alla fall fick mig att titta fem minuter på Lets Dance,  om jag var hemma när det sändes. Men tillslut slutade jag att ringa och rösta på honom, tyckte mest synd om honom.

Kurt Olsson var nog det bästa han gjorde, reportern som var helt ensam om att inse sin egen storhet. Jag har lagt in en gammal video som jag inte tror många sett. Den är från CDn Bad sneakers and pina colada, över tio år gammal. Även här har han tagit looserrollen, som Kenny Finger programledaren på dekis. Lite allvarligare faktiskt.

Harcore Superstar  och Lasse Brandeby, fem goa göteborgare, en av dom finns inte längre.

Vår älskade looser reser sig aldrig igen.

KajsaLisa

4 svar

  1. Kurt Olsson var bland det bästa som har visats i svensk TV. Länge leve hans minne!

    Skulle egentligen ha skrivit ett minnesinlägg till hans ära idag, men hinner tyvärr inte.

    Har dessutom skrivit ett inlägg idag om att Facket vill ha in mängder med brottslingar i fackförbunden, det får räcka det.

  2. Stämmer det du skriver. Jag gillade hans roller han gjorde, mest kommer jag ihåg han och bilen som hade två framdelar hopbyggda. Kram

Kommentera

