• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA GOES VINTAGE

Jag har ju hackat lite på modebloggare tidigare, sen ni vet det där vanliga, ytliga, tråkiga o.s.v.

Igår blev jag en själv, för en kväll.

Jag blev inbjuden som bloggare att kolla en visning och prova kläder. Nu var det inte vilken visning som helst. Movie Mall säljer ut 75000 plagg, som varit med i Tv, filmer och reklaminslag. Det är öppet för allmänheten fram tills på Söndag.

Dessutom går överskottet till Statsmissionens arbete med utsatta barn i Stockholm.

Klart jag skulle dit, nu fick jag alltså shoppa, hjälpa barn och dessutom blogga om det. Detta är alltså modeblogghjältinnans inlägg. Nu var ju frågan hur jag skulle lägga upp det, jag fick ta med en vän. Det här var inte Lindas grej direkt, men min kompis Marie som är så där jättepyssligt kreativ med färg, tyg, trä och annat är perfekt för detta. Hon ser ut som hon skulle ha Elsa Billgren som modeikon. Perfekt, jag snodde henne tillfälligt från sin sambo Emma ( just det, dom bara är på det viset  ) så Emma fick Ernst Kirchstagga ensam i deras pyntade trea ikväll.


Nej, jag är inte med vippig än alla andra vippar i kön, var här i tid bara. Vakten har redan prickat av mig, så nu står vi på plats tio ungefär, när dom öppnar är det bara ”go fore it”. Men medan vi väntar skall jag berätta en sak som brukar få mig att gå i taket. Ibland hör man människor säga ”Det är inget problem att alla ungar i det här landet inte får märkesjeans”. Vill man reta upp mig och få en riktig avhyvling, skall man säga just det. Det finns barnfattigdom i det här landet och det är hemskt att det skall vara så. Jag har själv autogiro hos Rädda Barnen. Det är en organisation som uppmärksammat problemet. Rädda Barnen har koll på läget, bra mycket bättre än våra kära politiker, ofta har. Dessutom jobbar dom internationellt som vid jordbävningen på Haiti.

Är det någon som tror att en organisation som varit med om att dra fram barn ur rasmassorna där nere och dessutom varit tvungna att utföra amputationer på dom skulle engagera sig ifall det handlade om märkesjeans ?

Utsatta barn finns tyvärr, även i Sverige.

Mer om det senare, nu öppnar dom.

Okej, lite tvära kast, men allt här inne sker ju för en god sak och kommer att dra in en massa pengar, gillar utsikten.

Mitt glas får mingla med lite högklackade skor. Medan jag kollar in det här bordet.

Vad tycks, visst är dom grymma.

Marie: Hur funkar den ?

KajsaLisa: Den är inställd på Auto, bara att trycka på knappen bredvid vredet till höger.

Marie: Men zoomen, jag får bara med benen.

KajsaLisa: Du skall bara ha med benen lilla vän, dom skall in i bloggen.

Marie: Men är dom inte lite väl mycket ?

KajsaLisa: Dom skall vara mycket, alldeles för mycket, nu när jag gaddat mig skulle jag behöva en matchande getingmidja har du sett några korsetter ?

Marie: Nej, jag tänkte kolla in lite äldre klänningar.

Medan Marie kollar klänningar så kollar jag jeansbeståndet. Någonstans i den här högen längst ner ligger mina absoluta favoritjeans, som sitter perfekt bara känner det.

DIVE !!!!!!!!!

Nej, jag hittade inga jeans, jag hittade en catwalk.



Catwalk i den här bloggen !!!!!!!!!!!!!

Jajamensan, nu är jag helt hänsynslös, catwalks outfits mingelrose, you name it. Dessutom länkar jag till alla modeartiklar jag hittar. Det skall inte finnas en utsatt unge i den här staden som får en tråkig jul i år.

Kom hit och handla i helgen !!!!!

Drottninggatan 81, backen upp, precis efter Shock, ni vet den där skumma klädbutiken som har en skylt som ser ut som en blandning av en dödskalle och gamla Napsterloggan. Dom har öppet Fredag Lördag Söndag.

Sen blev det aktion.


Här är Carolas gamla kaninpäls. Nej jag säger inget, pengarna går ju till något vettigt och kaninerna finns ju inte längre i alla fall.

Nina Persons klänning kanske, skitcoolt.

Nu över till något allvarligt.

Dom här två tjejerna samlar in pengar till ett projekt dom jobbar med. Hjälpa hemlösa barn. Ja, du läste rätt jag skriver inte om Charles Dickens London i mitten av 1800-talet, utan Stockholm 2011 i det rika landet Sverige. Att det finns sånt hos oss är ingenting annat än en skandal, vi pratar ju om starten på någons liv. Det är en himla tur att det finns dom som gör som dom här tjejerna och engagerar sig.

Okej tjejer, ni kom med i den empatiska bitchen KajsaLisas one and only modebloggsinlägg. Hoppas ni googlade rätt. Dra ut bilden på skärmen om ni gillar den.

Oj, vad klockan går, jag skall jobba i morgon, letar rätt på Marie, hon ligger nog begravd i en hög blommiga 40-talsklänningar någonstans. fan att jag inte satte brorsans lavinsändare på tjejen.

Medan jag skramlar hemåt på tunnelbanan, kollar vi på en video. Tema, dom sålde ju Carolas kaninpäls och Dregens skjorta. Dregen fick ju vara med några inlägg ned men …. nej, jag säger inget. Just det Nina Person, tydligen sålde dom klänningen, men hon behöll sin Cardigan.

Hemma, dags att kolla in fynden. Getingstövlar som är omöjliga att gå i, men jag är omöjlig och bara älskar dom. Ett par praktiska boots som skall få en omgång ofärgad skokräm, sen i med ett par varma sockor när jag skall ha skinnjacksmys i vinter. Klänningen var jättehäftig, hur töjbar som helst. Skall ha den som ålskinn på nyår, men vill jag får hela tjegänget plats i den och kan ha nyårsfest där. Kostnad 500:- totalt  och då har jag hjälpt andra människor också.

Är du inne i stan, i helgen så våga inget annat än att titta in.

KajsaLisa

10 svar

  1. Men åhhh, jag får aldrig några sådana där inbjudningar. *suck*

    • Egentligen så har jag bara haft tur och halkat in på ett bananskal. Jag tänker inte berätta exakt hur det gått till just nu. Men det handlar omen känd person som jag var lite ironisk mot i bloggen för länge sedan och visade ha humor när hon hittade det. Kändes jättekul, för då låg inlägget rätt och jag gillar människor som kan ta sånt med en klackspark och inte hänga upp sig på det. En kul tjej faktiskt.

  2. Grymt bra tillställning och för ett suveränt ändamål. På tal om jeansen du hoppades på – ändamålet kunde varit att ha målet att sätta något över ändan, eller hur? Ett tag hoppades jag få se åtminstone en jeansbeklädd bakdel, din alltså, men nehepp inte det inte. Kanske lycka till en annan gång.. (?) 😉

  3. Härligt att få se dessa fina bilder och dina texter.

  4. Tyvärr lär jag nog knappast hinna med att mig en sväng in till stan. Jag har min helg fullbokad. Annars hade detta ställe haft en given plats…

Kommentera

