• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA I LONDON DEL 8

Vaknar upp lagom till frukost, det är min sista hela dag i London, i morgon kväll åker jag hem.

Länkar till föregående inlägg Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5   Del 6  Del 7

Jag skall ut och åka båt på Themsen idag, Tänkte ta en kort tur som går mellan Tates Gallery och Tates modern, som jag besökte i del 3. Svenska motsvarigheten är nog Nationalmuseum och Moderna museet i Stockholm. Sen skall jag fortsätta utforska östra flodstranden, i det underbara Londonvädret. Det ser ut att bli femte dagen med uppehåll. London verkar ha bättre väder än sitt ryckte.

Tog tunnelbanan som vanligt.

Till stationen Pimlico den här gången. Tycker namnet på stationen låter som en läskedryck, en sån där sötsliskig knallröd med mycket tillsatser.

Drink Pimlico real pure E 234

Stationen har i alla fall en kul uppgång, konst på kakelväggarna.

Tror Dali varit här och klottrat lite.

Lite brittisk bakgård.

Nere på bryggan, Themsen, en bro med en dubbeldäckare och London Eye i bakgrunden. Kan det bli mer London än så här ?

Nu kommer båten.

Titta, jag fick in hela Houses of Parlament i kameran.

Big Ben får en egen bild.

This is not a underground its a underbridge.

Vill man vara lite mer macho, kan man åka på Themsen på det här viset.

Efter en kort sträcka med många broar närmar jag mig målet.

Nu har jag gått iland på östra sidan. Om man jämför med hemma i Stockholm så är inte Themsen lika turistig, kul att se lite fraktbåtar också.

En mysig Pub, dags för dagens första öl.

Okej morsan, om du läser det här, nej det är inte som du tror, några hundra meter innan låg en uteservering, där jag köpte en skinkmacka med grönsaker, juice och kaffe, din dotter krökar inte på fastande mage, oroa dig inte, kommer hem i morgon natt, spik nykter ( tror jag ).

Sorry duvan, jordnötterna är slut.

Fortsätter till fots, broarna är nästan mer spännande på land.
Dröjer inte länge innan jag hittar något spännande. Borough Market, en mat och delikatessmarknad under broar med järnvägsspår, kolonner i järn och viadukter i slitet tegel. Precis vid London Bridge.

Går bara runt och älskar miljön.

Shit !!!!! Jag har hamnat i himmelriket, en affär med öl från hela världen. Medan mina ögon gick i kors, så fick dom hjälpa mig att välja.

Jag hann aldrig med Tower Bridge, men skall man fota den är London Bridge utmärkt.

Tillbaka på Hotellet, det blev inte mer än så här, måste tänka på övervikten. Dags att börja packa, i morgon åker jag hem.

KajsaLisa

2 svar

  1. Vad tusan är chouffe för något?

Kommentera

