• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EN FOTOTRISS I MELLANMJÖLKENS LAND

Jaha, då fixar man inte längre att plocka bilder ur arkivet. Temat för veckans fototriss är ”Så där ser det ut där jag är” färska plåtningar alltså, inte komma dragande med något gammalt semesterminne här inte.

Jag bestämde mig på en gång för utomhusbilder, dom skulle symbolisera hösten. Dessutom skulle allt vara klart på Söndag kväll tänkte jag, nu fanns det ett problem, vädret. Okej, det är väl bara att klä sig rätt, tänker ni.

Men nu handlade det om ljuset.

Jag gillar att fota i solsken, mörker, precis innan ett oväder och i ösregn.

Nu var det ju sånt där trist väder då himlen såg ut som mellanmjölk. Jag har precis börjat plugga in det där med vitbalans, men mina bilder blir fortfarande rätt grådaskiga i det vädret.

Lördag kväll

Gick ut med hunden, förbi kyrkogården, visst är det vackert där under Allhelgonahelgen med alla ljus i mörkret. Hyreshusen får bilda en ljusvägg bakom så vi slipper grådasket. Men en mörkerbild får räcka. Måste variera lite. Tog hunden med mig och stack ut till Tyrestareservatet, ett urskogsområde i Haninge söder om Stockholm. Reservatet har inte så mycket mellanmjölkshimmel. Det är mest skog och himlen når bara ned när det regnar.

Här är en liten bäck, efter att jag fotat lite stenar, gran och talltoppar så blev den här bilden bäst tyckte jag. Även om det är mellanmjölksväder och det fem kilometer långa barnvagnsspåret torrt är gummistövlar att föredra om man vill göra lite avstickare. Bäcken kröker sig inte här, utan …………..

Jag står mitt i den. Jag brukar ju tänja lite på temat i mina bilder, men det här är ju klockrent, precis så här ser det ut där jag står.Tänk vilken upptäckt, Hunterstövlar fungerar inte bara i city och runt Stureplan. Dom funkar jättebra även när det är blött i skogen. Att ingen berättat det för mig, fast det kanske är så att jag upptäckte det här först. Tänk vad alla modebloggare skall bli glada när dom får läsa det här. Nu kan dom springa ut i skogen och plaska runt i vattenpölarna

Och köra dagens outfit med galonisar och bävernylonoverall.

KajsaLisa

24 svar

  1. Bara älskar din mitt bild… Precis såna bilder som jag gillar.
    Jag får ta en runda och fota imorgon.
    Tack för din kommentar hos mig idag.

  2. Tack så mycket och tack detsamma!

  3. Inte för att jag följer modebloggarna, men det skulle jag vilja läsa – Sofie Fahrman goes into nature…. 😉

    En härlig dagsakutell triss. Det där med vitbalansen har jag också problem med, brukar trixa i PS, men borde kanske lära mig från grunden i stället… 😉

  4. Gillar den mittersta bilden mest, men även dom andra är fina. Kyrkogården är stämningsfull en sån här helg, ett rofyllt sådespel.

  5. Skogsfiltrerat mellanmjölksljus och stureplanstestade bäckar! Vad gör man inte för en triss 😉
    Gillar din triss!
    Tack för att du tittade in hos mig!

  6. Gillar att du utmanar dig och kliver rätt ut i vattnet! Helt klart mycket mellanmjölk i alla trissar idag – jag ökade kontrasten för att ändra det hela lite! Är nöjd med min gångstid jag med – gillar s-kurvan som stigen formar;-))

  7. Suverän triss. Mittenbilden blir min favorit. Den ser nästan magisk ut…

  8. Mellanmjölkens land, och jag gillar den sista bilden med dig mitt i den 🙂

  9. Tack för att du kikade in hos mig fast att trissen inte laddades upp förrän idag!!! Sent jag vet men ibland får man prioritera här i livet.
    Och du, sepia har jag använt denna vecka! 🙂

    Gillar din tolkning! Framförallt där man ser dina ben, hur det verkligen är där du befinner dig!

  10. Jag fastnade en lång stund i mittenbilden. Den är kanon. Sedan tog jag mig samman och tittade på dom andra bilderna, som tillsammans blev en jättefin triss! 🙂

  11. fin triss, gillar bäcken och givetvis stövlarna i vattnet, helt rätt! 😀

  12. Det blev ju en fin triss trots det grådaskiga höstvädret. Hoppas stövlarna överlevde. 🙂

Kommentera

