• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

ALLHELGONAHELG FAST TVÄRT OM.

( Det här är en repris på ett tre år gammalt inlägg men jag tycker det håller fortfarande, när det gäller den här helgen. Om jag släpper det här nu och inte skriver så jävla mycket i dag så kanske chansen är större att jag lever upp till det än förra gången )

Allhelgonahelg, jag tänder ett ljus för stämningens skull sen skall jag ringa alla livs levande människor jag inte pratat med på länge.Fråga hur dom mår och be om ursäkt att jag inte hört av mig. Konstigt att bara jag firar helgen så här. Vi har ju email, internet, mobiler och telefoner, ändå dräller det ju av ensamma bortglömda levande människor. Döingarna fixar nog den här helgen utan mig. Jag kan hälsa på dom när ingen annan gör det.

Till er alla som sitter fast i bilköerna till Skogskyrkogården och inte har något speciellt för er passa på att ringa till någon avlägsen släkting eller gammal kompis dom blir säkert glada

KajsaLisa

8 svar

  1. Tycker nog man kan försöka komma ihåg både levande och döda (dom man gillar/gillade). Tack för kommentaren om min manliga triss som oväntat klarade sig till omröstningen.
    Gallan över Hökmark hade jag glömt. Det var nog en ren reflex att kommentera; jag tål inte höra eller se eller läsa något han får ur sig.

  2. huvudet på spiken så ska alla göra tycker jag
    kramar

  3. Jag har för första gången varit på kyrkogården alldeles själv. Jag satte ett ljus vid Andreas grav (oppositionsrådet som gick bort du vet). Det var fler än jag som varit där och satt ljus och det känns skönt att man inte är ensam om att sakna.

    Själv har jag inga vänner att ringa. Men tänder gärna ljus här hemma också, det är något vackert med ljus.

  4. Kloka tankar! Synd att jag inte såg detta tidigare, en fin uppmaning som jag GÄRNA hade fört vidare i min blogg!

Kommentera

