• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISAS ALLA SAKER DEL 11

Eller nu sticker vi på konsert.

Torsdagen 27/ 10 17.00

Shit, måste sticka snart. Kan inte läsa manualen på Tunnelbanan, för den ligger på CD, samtidigt kan jag inte göra det medan jag testar på kameran för batteriet skall laddas i nästan två timmar.

”Kajsa !!!!!!!!!!! Är du klar så åker vi.”

Nu kom Linda också, jag är döstressad.

Följande har hänt. Jag och min kompis den ensamstående headbangande tvåbarnsmorsan, jätteblondinen Linda skall gå på konsert. Within Temptation spelar på Arenan på fryshuset. Medan hon headbangar skall jag fota för att sedan blogga om det. Som vanligt alltså. Som jag skrivit i tidigare konsertinlägg så har jag haft problem med att det varit systemkameraförbud ibland.

I stället för att låna den där röda sunk-Casion jag haft på en del konserter så har jag lagt 3000 kronor på det här komplementet.

En liten vanlig platt kompaktkamera

Knappast.

Detta är en Canon Powershot S95. Den är diskret, tar ingen plats, kan bäras med var som helst och ser helt oansenlig ut. Vakterna skall tänka, ”ha ha, tänker den där lilla tjejen försöka fota Within Temptation med den där, lycka till.”

Men

Det är en liten ulv i fårakläder. Det finns funktioner på den som knappast är vanliga på den här storleken. Bländare mellan 2 och 7. Man kan fota helt manuellt med den. En diskret ring runt det infällbara objektivet och en runt den stora flerfuntionsknappen, nere till höger så man kan ställa bländare och tid. Går även att justera vitbalans Isotal m.m. Läste tidningen Foto på nätet, eftersom jag inte hade en aning om vad jag skulle köpa. Dom har lovordat den här, dessutom stöder den RAV format.  Ett filformat där bilden innehåller mycket mer information och kan sedan justeras i datorn. Har aldrig testat det, men funktionen brukar bara finnas på systemkameror.

Om det här är den gnällig-vakt-dödarkamera jag hoppas, skall testas ikväll.

Om jag bara hinner lära mig hur skiten fungerar.

-Okej, nu var det t-shirtval för kvällen. Green Day går fett bort, för punkigt för det här, nej, inte Danko Jones heller, Linda vad skall jag ha på mig?

-Ta vad fan som helst och köp en ny där, det kommer du att göra i alla fall, för det gör du alltid. Bara vi kommer iväg.

-Men då känns det som ”Hej, mamma har släppt iväg mig ensam på min första konsert” typ, ingen attityd alls.

-Ta Death Stars lagom mörkt och fett, Judas Preist fungerar också.

-Okej, det blir Death Stars, sen på med jeansen, nitbältet och hoppa i stövlarna med dom höga klackarna.

-Om du inte skyndar dig hamnar vi längst bak och då räcker inga klackar i världen för du skall se något lilla vän.

-Var inte så kaxig bara för du är 1.76 jag är klar, nu drar vi.

Det får räcka så här, frågan är om den lilla killern kommer att räcka, det tar ju ett tag att sätta ihop ett konsertinlägg, så det kommer senare i veckan.

Oj, nu försa jag mig visst. Det finns nog lite att ta av.

Senare.

Linda: Men vad ihelvete, vi skulle ju gå av vid Alvik och ta tvärbanan, det här är ju Kristineberg.

KajsaLisa: Lugn, det är bara en station mellan, nu kan jag testa att ta lite mörkerbilder med killern, kolla vad häftiga bilarna på Tranebergsbron blev.

”Kajsa du är ta mig fan omöjlig.”

Kommer vi att hinna? Är mina klackar tillräckligt höga?

Missa inte den spännande fortsättningen senare i veckan.

KajsaLisa

10 svar

  1. Men du, går du på konsert med ett annat bandnamn på tröjan???

    • Ja, det brukar bli så, när jag inte har det bandet jag skall se. Försöker hitta något som ligger nära i stil. Ibland händer det att jag köper en och byter på konserten.

  2. Härliga inköp inför konserten 🙂
    Spännande om fortsättningen!

  3. Häftiga inköp och nu väntar vi bara på bilderna därifrån. Det verkar lovande. En riktigt spännande fortsättning på det hela…

  4. jag tänkte om annami..
    hoppas att klackarna räckte
    kram

  5. Vad kul med en ny kamera!!

Kommentera

