• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

SÄG AHHHHH

Jag kände hans varma andedräkt när hans ansikte närmade sig mitt, jag var alldeles varm, kände hur han berörde min tunga. Han kittlade den och sa.

”Nu för jag in den”

Kunde bara få fram ett långt Ahhhhhhhhhhhh

”Det räcker” sa han efter att han vridit runt topsen ett par varv så långt in han kom med den. Staflokocker ingen tvekan.

”Sjöng inte han i Pulp på 90-talet” svarade jag feberyr.

”Nej, du tänker nog på Jarvis Cocker”

”Ja, så hette han visst”

”Har du barn ?”

”Nej hurså ?”

”Hade nog nästan ett helt dagis här i Fredags, tänkte på hur du blev smittad, men vi sätter in penecilin”

”Blir jag frisk till på Torsdag ?”

”Frisk, symtomfri kanske, var det något särskilt ?”

”Har biljetter till Within Temtation som spelar på Arenan då, måste bara dit och se dom, har du hört dom ?”

”Nej, Pulp  känner jag till, men jag slutade köpa CD-skivor när jag fick barn, hinner inte med”

”Jag köper fortfarande, men jag har ju inga barn”

”Jag vet det.”

”Va står det i min journal ?”

”Nej, men du berättade det nyss”

”Gjorde jag, shit vad snurrig jag blir av febern.”

”Är dom bra ?”

”Vika då ?”

”Within Temptation”

”Jättegrym kvinnlig sångare dom skulle egentligen kommit i våras, men dom fick skjuta upp det för hon fick barn så hon kanske lyssnar på Pulp.”

”Tycker nog du skall gå hem, ta ett par alvedon och sova, du verkar rätt virrig av febern, men glöm inte att gå förbi apoteket och hämta ut penicillin om du skall orka med konserten på Torsdag.”

Så var läget i Måndags, idag känns det bättre. Normalt springer jag inte till vårdcentralen och vill ha antibiotika medetsamma jag blir sjuk, men den är konserten vill jag inte missa. Nu börjar det nästan bli lite långtråkigt, vad fan skall jag hitta på ?

Nu vet jag, jag skall jävlas lite med kändisar. Någon har ju hackat Bloggtoppen.se och det virvlar runt lösenord på nätet. Jag sätter ihop några sjuka inlägg och lägger in på deras bloggar.

Jag börjar med Carl G Hamilton.

Som riksdagsman för Folkpartiet vill jag här i bloggen avslöja en sak. Vi är ju det ända partiet som driver frågan om att införa Euro. Men vi är inte sämre än att vi kan ändra oss ifall den situationen uppstår.  Vi tycker inte längre det är så viktigt, däremot bör vi fördjupa vårt samarbete men det övriga Europa, inte smita undan utan ta vårt ansvar därför kommer vi nästa vecka att föreslå i Riksdagen att …..

Sverige går med i Grekland.

Sen hittade jag Magdalena  Graafs lösenord här.

Jaha, välkomna till Postkodlotteriet, eller förresten jag hoppar av eftersom jag nu är postkodmiljonär och ekonomiskt oberoende. Jag hoppas att ni som bor på postnummer 35231 i Växjö inte blev besvikna när jag överlämnade det där stora fåniga kuvertet och checken bara innehöll 150 kronor. Resten sitter på mitt konto och att ni ens skulle se röken av dom pengarna kan ni fetglömma.

Denna blogg uppdateras numera i Brasilien.

Oj, nu hittade jag lösenordet till William Petzälls Twitter.

Öööö asså ålabläbo asså blabualla…… ahulbjörsch

Fan, får sluta sluddra, jag har ju bara 140 tecken på mig.

Sådär, nu känns allt lite roligare, spar på Within Temptation och lyssnar på Pulp med Staflo Cocker eller vad han nu heter  istället.

Återkommer med en rapport om konserten om jag blir frisk tills i morgon och inte får barn naturligtvis.

6 svar

  1. Snygg konversation där mellan dig och doktorn. Gillar när du tar ut svängarna i bloggen.

  2. Lyckost som ska se Within Temptation. Men nästa år så får jag se Blue Öyster Cult med flera på SRF.

  3. Hört den här? (Hoppas jag lyckades länka rätt nu.)

    Det är lätt att bli livrädd när nån gör en cover på en låt jag verkligen älskar men de klarade det bra tycker jag!

    • Jo du lyckades. Jag var faktiskt på väg att lägga in den här istället, tycker den är bra, men eftersom Pulp var med i inlägget fick det bli den versionen. Men nu fick jag ju bägge i inlägget tack vare dig, kul.

Kommentera

