• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

NU FIRAR JAG MED EN KOPP KHADAFFE

Sådär, en arbetsvecka till avverkad, har inte hunnit varvat ned. Det har varit en hektisk vecka, jag hann till och med att fixa Fredagsmyset innan klockan fem.

Alltså inte förberett, fredagsmyset är klart det också. På vägen från jobbet går jag förbi  Coop, gick in för att handla. Sen var det smakprover på gulashsoppa, ostar, kycklingspett, m.m. Jag gick runt och mös därinne en lång stund, dessutom kunde jag ju ha fredagsmys utan alla värdelösa TV program. Efter att jag läst både Expressen och Aftonbladet i kön till kassan betalade jag 37 kronor för en bit ost.

Nu sitter jag alltså helt förvirrad och stressad framför datorn för att få ihop ett inlägg, innan jag sköljer ned osten med en blå Chimay.

(Jämför bilderna )

Jag kan ju berätta för er som kanske inte följer nyheterna att Överste Khadaffi är infångad och dödad. Stod i Expressen.

Länk

Dessutom läste jag i Aftonbladet att Överste Gaddafi också är infångad och dödad.

Länk

Därmed kan Libyerna andas ut, bägge bröderna Daffi är oskadliggjorda.

Men vänta det är något som inte stämmer, det är ju samma bilder.

Hallå alla Libyer, ni fångade bara den ena, dom kanske låg ovanpå varandra och ni tog den Överste som låg överst. Peta lite med en lång pinne inne i det där avloppsröret, så hittar ni den understa Översten.


Underste Gakhadaffi ligger alltså kvar där inne

( Visst är dom lika )

Va, är det samma person ?

Okej, vi tar om det här kvällens nyhet.

Överste Khadaffi är infångad och dödad. Detta innebär att hans alter ego på nätet Överste Gaddafi nu slutar blogga så ni kan sluta kommentera Gaddafibloggen på en gång, den kommer inte att svara eller lägga ut era kommentarer.

Jasså har han ingen blogg. Shit, jag får kolla med Wikipedia. Vänta ett tag.

Okej så här ligger det till, han heter: Muammar Abu Minyar al-Gaddafi (även transkriberat till svenska som Qadhdhafi, Khaddafi, Khadaffi, Kaddafi eller Qaddaf

Nu förstår jag att han klarat sig  i 42 år som diktator, hur fan skall man kunna störta någon när man inte ens kan hålla reda på vad han heter. Hur som helst gubbfan är död och alla Libyer är jätteglada. Jag passade också på att köpa en påse färska kanelbullar på Statoil på vägen hem. Nu skall jag fira att Libyen är fritt med bullar och en kopp Kahdaffe eller förresten ……… heter det Gad ….

Skit samma, jag sätter på en kopp te.

KajsaLisa

12 svar

  1. Firar någon människan död ! Hur go i huvudet är du ?

  2. Gaddafi..? Varför får inte jag avverka när Agneta Fält skog?

  3. En kopp mao te tsung… 🙂

  4. Haha, ja ta du en kopp te 🙂
    Hörde detta på radion hela vägen från Linköping och hem i Torsdags, det fanns ju en och en annan som var hemskt glada för detta och det firades lite varstans vad jag förstod.

  5. Har du inget bättre at sätta på en fredagskväll? 😉

  6. PS, jagh ar lagt ner en hel drös med pennor i våra ryggsäckar. Tycket att det var en grymt bra idé till barnen! 🙂

Kommentera

