• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

I VÄNTAN PÅ ATT TAPETERNA RAMLAR NED.

Står i regnet och väntar att Lufsen skall bli tillräckligt blöt för att han skall kunna knäcka det sista av tapeterna i hallen, med sitt stänkande när han kommer in. I och för sig är det inte bara hans fel, han får stänka ned alltihop innan jag tar av mig, sen hänger jag upp vattnet så det rinner efter mig också. Medan vi ändå står här på den lilla höstiga stigen och samlar vatten, kan jag ju filosofera lite över vad som hänt den senaste tiden.

Mediadrev var det. Alltså en makthavare gör en tavla, sen får han löpa gatlopp i media tills han måste gråta ut och folk tycker synd om honom. Sen säger vi allihop, jävla journalister. Det blir liksom  lite omvänt tillslut. Men även om ordet mediedrev har en negativ klang, så var det just det som hände igår. Utan media hade Ganna 91 säkert fått lämna landet, Tänk om vi inte hade haft massmedia, då hade hon säkert skickats mot en säker död i Ukraina. Utvisa en senildement halvblind tant som inte känner en enda person i det landet. Hur kan man vara så grym egentligen. Det var meningen att planet med henne skulle lyfta 15.55 idag, men ett mediadrev piskade upp stämningen bland oss svenskar och vi engagerade oss i fallet.

Ingen skall få mig att tro att man ändrat beslutet i sista stund ifall fallet inte dykt upp i tidningarna och blivit känt.

Den här gången får vi tacka media, för att anständigheten i det här landet inte tog slut idag. Mediadrev kanske inte är svarta eller vita utan mer grådaskiga, som hösten var idag när jag kapslade in mig, kopplade Lufsen och gick ut i tvärregnet. Men nu är hösten svart, kanske dags att gå hem.

Du himlen, du kan sluta fälla dina tårar över oss, det löste sig till slut. Lufsen, nu vänder vi och går hem så stänker vi ner hallen tillsammans.Tror himlen lyssnade på oss, det nästan  slutat regna.

Nej

Shit, vi hade medvind hit.

Utsikt genom brevlådeinkastet

Drar igen huvan och tittar nedåt, känns bättre.

Lufsen vill du leka ledarhund på vägen hem ?

KajsaLisa

2 svar

  1. Ack vemod i dryga höstregns kvällar i ilande vind.
    När höstlöven faller och mörkret gör mig halvt blind.
    Men när jag tänkte efter, trygghet jag plötsligt fann
    Tyckandes om allt från Juholt o Shyman, Reinfeldt och Schulman.
    Den jag menar är naturligtvis allas våran Kajsa-Lisa.
    Med kvickhet och gnista man gärna hennes hjärna skulle vilja leasa.
    Så tack KL för att du finns där och drar i våra mungipor så sneda
    och ger oss leenden so stora, vita och breda.

    😉

Kommentera

