• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

EN FOTOTRISS I SVART OCH VITT.

Äntligen fungerar Internet igen, troligtvis slog någon spärr till i veckan när jag skulle skälla ned Johult, jag var väl för arg för att internet skulle släppa ut det.

Tillbaka där det slutade förra veckan, fototriss alltså. Först när jag såg uppgiften tänkte jag shit vad svårt, men sen kom jag på att eftersom jag har en Mac-dator, finns det en panel, där man gör bilderna minst hundra år äldre med ett musdrag. Vi kör den, för övrigt så brukar jag obehindrat flytta runt i tid och rum, så jag har ju många gamla bilder i datorn. Men för att vara snäll, tänker jag länka till dom inlägg där dom ligger och jag håller mig lite närmare sanningen. Dessutom är dom i färg.

KAJSALISA I LONDON DEL 4.

Året är 1892, jag har precis satt mig i Londons nästan nya tunnelbana, för att åka ut till flygpl …… öhhhh,  hamnen menar jag. I mitt jobb som missionär, skall jag ta ett ångfartyg ned till Gambia för att omvända infödingarna till kristendomen.

KAJSALISA I GAMBIA DEL 9.

Nej inte hade dom någon lust att bli omvända, bilden är sen 1895 och dom har inte börjat be till gud än. Så här i efterhand så förstår jag dom, dom har ju skitkul ändå.

KAJSALISA HAR TRÅKIGT DEL 5.

Omkring 1950 gav jag upp och återvände till Sverige. Jag svarade på en platsannons, Disponent Åkesson i Malmköping sökte hembiträde. Här har jag just klivit av tåget, Taxibilen skall köra ut mig och den tunga resväskan till Disponentvillan. Jag hann med en hemlig kärleksaffär med hans som Kandidaten, innan Svensk Filmindustri ( SF ) upptäckte mig och tänkte göra mig till pilsnersfilmsprimadonna. Tyvärr var det här i senaste laget, den var bara Ingmar Bergman som spelade in svartvita filmer tillslut. Han behövde inga pilnersfilmspromadonnor och min existensiella ångest var inte tillräckligt stor för att jag skulle få vara med i hans filmer.

Shit, där rök den karriären också, men håll med om att jag fick ett spännande liv i alla fall.

KajsaLisa ( 140 år ungefär )

22 svar

  1. Riktigt snygga bilder i din triss!

  2. Gillar Din tolkning av veckans Fototriss. Även jag tänkte som Dig, när jag såg ämnet….

  3. Bra bilder. Försöker sätta mig in i hur det skulle kännas att kliva in i vagnen på översta bilden idag. Figurerna känns lite läskiga.

  4. Haha, mest underhållande trissen denna veckan tror jag minsann 🙂

  5. Himmel vad roligt att komma in här och se din triss! Jag kände vingslag från förr i ryggen! 🙂
    PS. Mina bilder är också i färg från början, men jag tvättade dom lite försiktigt! 🙂

  6. Härlig triss, och att få resa så många år tillbaka i tiden 🙂

  7. Disponentvillan! Kandidaaaaten! Du har kollat på Ett kilo mjöl va?

  8. Det var en originell variant på veckans tema. 🙂

  9. kul och fin triss

  10. Kul läsning och häftiga bilder, Volvo taxin är riktigt häftig. Fint trissat. 🙂

  11. Joholt är ju bara en politiker… bör man ha så stora krav? Hur som helst: Mycket bra triss och kul läsning 🙂

Kommentera

