• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA ÄR ORÄTTVIS

Jag har fått en bloggaward av Ma, som jag skall skicka vidare. En enkel award som skall till fem andra bloggar. Men först skall jag berätta lite om mig själv och svara på 5 frågor

  1. När ingen ser eller hör mig …….. Duschar jag och kissar samtidigt.
  2. Går aldrig hemifrån utan …… min riktiga identitet.
  3. Min blogg heter … KajsaLisas blogg och är ingen fortsättning på min gamla Metroblogg eftersom allt är kopierat hit. Sen ligger den naturligtvis kvar på gamla portalen, men som vanligt ät jag dålig på att städa.
  4. Om jag vågar skulle jag …… säga upp mig och skriva på heltid.
  5. Om tio år kommer jag …….. Sitta nere i förortscentrumet, på sunkhaket. Beställa in en grisytterfile Oscar med crabfishbit, simmig bearneisesås, pommes och en stor stark. Sen tjuvlyssnar jag på dom vilsna själarna vid bordet bredvid och får lite inspiration. Efter det går jag hem och skriver sista kapitlet i min nya novellsamling och skickar in den till förlaget.

Hur fan skall jag tänka nu för att inte bli orättvis. Det blir nog orättvist hur jag än gör.

För att motivera min orättvisa resonerar jag så här.

Jag tror alla har gjort samma som jag. Gått in på en blogg, kommenterat, klickat på en annan blogg i kommentarsfältet, kommenterat och klickat vidare för att tillslut hamna hos sig själv igen. Detta innebär att den här awarden kommer nog att flaxa runt till dom flesta tillslut. Jag kommer att börja med att dela ut till två bloggar som ligger lite utanför det här nätverket.

  • Mary Saint Mary. Frilansande teckenspråkstolk med mycket musik i bloggen.

Jag lyckades inte sno hennes banner, så hon får en Greendayvideo av mig istället.

Eftersom vi bägge upplevt den här konsertöppningen vid olika tillfällen behöver ju ingen av oss vara avundsjuk.

Börjar upptäcka att jag är jättedålig på att sno andras banners, så hon får den här bilden av mig istället.

Tror inte den behöver några förklaringar.

Sen till en som varit lite down på bloggandet och behöver uppmuntras

  • Anders: Vass vardagsbloggare från Borås.

Först tänkte jag lägga ut en bild på hans hund, men när jag var inne på hans blogg så hittade jag den inte, den var nog ute och kissade. Lägger in ett sånt där dåligt självporträtt som jag tar på mig själv ibland från hans blogg.

Det finns en bloggare som haft lite tekniskt strul med sina kommentarer. Hon kan behöva en award att testköra med.

  • Annami: Världens mest uppmärksamma Göteborgare. Ingen detalj är för liten för att undgå hennes förmåga att se saker ur ett annorlunda perspektiv. Men det finns något jag skulle vilja läsa av henne. Jag vet att du gillar London. I mitt nästa inlägg i min Londonserie kommer jag att besöka en bortglömd plats som jag tror är Londons minst kända turistattraktion,

Ifall du besöker London snart och har vägarna förbi det här stället, skulle det vara kul att få reda på hur du upplevde platsen. Den är egentligen inte så speciell, men den triggar fantasin och ger lite kalla kårar. Sen är det jättekul att man har gjort det man bara kan göra här, bara för den grejens skull. Jag återkommer till den i mitt nästa Londoninlägg med fler bilder.

Den sista går till en blogg som behöver lite reklam

  • Krullis och Laikes Asienblogg. Snart åker dom iväg och eftersänder alla sina läsare hit.

Snart åker dom iväg och har lovat att blogga där om resan.

Så där, fick ju ihop den här awarden tillslut.

KajsaLisa

13 svar

  1. Tack snälla! 🙂 Ska ta mig an denna utmaning så fort jag hinner.

  2. Hehe riktigt najs, speciellt självporträttet. Tackar så mycket 🙂
    Min vofe har en egen sektion/flik på bloggen men den syns dåligt för något har hänt med färgerna. Hursomhelst, jag ska svara när jag kommer hem i eftermiddag.
    Tack igen 🙂

  3. Vad gullig du är KajsaLisa! Jag får helt enkelt ta och blogga lite ikväll! Tack! Tack och tack!!!

  4. Nu tror jag har hittat några bloggar till som är läsvärda. Tack för det…

  5. Oh, Världens mest uppmärksama Göteborgare, lägger ingen börda på mina axlar alls Ha Ha!! Tack vännen!
    Klart jag tar mig an denna när den kommer från dig.
    Inte just nu, men sen.
    Min Londonresa vart planerad till slutet på november men är nu förmodligen uppskjuten ett par månader!

  6. Jaha, nu vet vi att du alltid tar din identitet med dig 😉
    Tunneln i London ser ut som kommen ur Londons undre värld eller ett kloaksystem av det renare slaget. 🙂

  7. Woho den här har jag missat! TACK1 🙂

Kommentera

