• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA FOTOTRISSAR IGEN.

Det här med fototriss är ju jättekul,  jag har knappast vunnit, inte hunnit kolla än. Men so what, det kommer in en massa jättetrevliga människor hit och besöker mig.  Här är veckans bidrag på temat skyltar.

Först en regnig nattbild från Malmö, fick med många skyltar. Propagerade ju förra gången för att fota i dåligt väder. Testa det här, brukar köra på bländare nio och underexponera några steg. Svårare är det inte, man får prova sig fram.. Men egentligen kanske jag försöker få alla fototrissare att springa runt i höstrusket och få lunginflammation. Så jag blir ensam om att tävla och vinner 🙂 .

Tröttnar man på vädret så kan man ju fota skyltar i Londons tunnelbana, där är det samma väder jämt. Vet inte vad det är med den här bilden, den berör mig på något sätt, vad finns bakom hörnet, nej jag har kollat, ännu mer rund gångtunnel. Om någon som läser det här, kan kommentera om den är speciell, eller om jag bara har griller i huvudet.

Sista bilden, vi befinner oss nu i Londons troligen minst kända turistattraktion Greenwich foot tunnel. Den går under Themsen och öppnades 1902 för att hamnarbetarna skulle kunna korsa floden. Här står allt man inte får göra här nere. Kunde dom inte bara skrivit att man bara fick gå här. Återkommer med fler bilder härifrån under min Londonserie.

KajsaLisa

22 svar

  1. Härligt, nu börjar du få upp ångan för fototriss 🙂 Tävling är det inte, utan mer utmaning för sitt fotograferande. Ibland dyker det upp en tävling i samband med fototrissen 🙂 Bra fotoskyltat!

  2. Kul serie skyltar Du har fotat till veckans fototriss…

  3. Bra tolkning, häftiga bilder!

  4. Här har du fått till tre riktigt coola bilder av olika slag 🙂 Tvåan gillar jag för du fått med svängen så bra i bilden 🙂

  5. Ha Ha, så du blev en deltagare till slut ändå! Javisst är det roligt. För egen del blir det inte så ofta som … då.

  6. Nattljusbilder har jag alltid gillat! Bra fångat!

  7. Jättefin triss, gillar alla tre men favoriten blir den första. Fint fotat. 🙂

  8. Precis det är sådan du är, och inte vill jag ha dig annorlundare 🙂 Väntar med spänning på vad du kan hitta på tills nästa fototriss 😉

  9. Fin triss. Den överst bilden är ju tagen nästan där jag tagit ett par av mina.

  10. Jag tycker din känsla är helt rätt angående tunnelbanebilden. Den har något visst.
    Den väcker nyfikenhet på vad som finns i tunnelns förlängning.
    Vilka skyltar kommer sedan bakom kröken?
    Kommer jag att möta någon människa där?
    Ser jag tunnelns slut bakom kröken?
    Vad finns där? o.s.v.
    Bra jobbat.
    /Lennart

Kommentera

