• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JAG SKALL HÖGTRYCKSSPOLA UT GADAFFI

Sådär, då var man tillbaka framför skärmen, miss you all.


Från det här.

Jag tog ett break och flängde runt lite i Sverige under helgen. Det blev ett snabbare uppbrott än vad jag hade tänkt. Skulle träffa lite släkt i Malmö, men ville inte åka den där satans vägen genom Småland ner som är så himla tråkig. Jag tog en liten omväg på ett par dagar, och upplevde en del på vägen. Det kommer en liten snabbroadmovie här i bloggen till helgen, med lite shoppingtips bland annat.

Men det fanns en annan anledning, vädret. Det här sommaren gjorde jag upptäckten att det är inte alls något fel på vädret.

Genomsnittligt alltså.

Precis som pengar och annat i samhället så är lågtryckens fördelningspolitik åt helvete. Alla klagar på att det har regnat hela sommaren. Utom på den lilla flik som sticker ut i Östersjön och heter Stockholm. Det kom 13 mm under Juli, det är väl vad vissa delar fått på en timme.

I veckan förstod jag att det var mitt fel. Morsan sa alltid när jag var liten, retas dom med dig så bry dig inte, då tröttnar dom. Det är likadant med lågtrycken, jag har haft för mycket ”you fuck whid the wrong girlattityd” i bloggen, så dom har tröttnat på att retas med mig. Vilket gjort att alla gräsmattor i Stockholm är gula medan resten av landet håller på att drunkna. För att vädret skulle bli lite mer rättvist körde jag söder ut, mötte regnet på sin väg upp som såg att jag inte var hemma.

Till det här, visst är jag duktig. Piazzan i Karlskrona.

Visst fungerade det, kanonväder i södra Sverige och rotblöta i Stockholm i helgen. Kan man göra andra människor glada tycker jag man skall göra det.

Det här fungerar även globalt. Andra natten jag var i London regnade det så in i helvete. När jag skulle ut från puben trodde den där 40-plussaren att han fixat ett säkert ligg bara för han fått tag i en taxi. Jag sa sorry, drog upp huvan på regnrocken, fällde upp paraplyet, vinglade hemåt i mina nya Hunterstövlar och lämnade honom i ösregnet med hans torra taxi. Jag var så full att jag märkte knappt att det regnade.

Sen blev det fint väder där i en vecka. Dom hotande åskmolnen BBC hade lovat, dök inte upp för än jag satte mig på planet.

Nu har jag bestämt mig för att hjälpa dom där stackars Libyerna att fånga Gadaffi. Han gömmer sig tydligen i ett tunnelsystem, som är hur långt som helst. Jag åker ned, sen ber jag dom öppna alla dörrar som går ner där. Sen beställer jag en flygbiljett till Bangladesh, precis som när jag lämnade Stockholm kommer en våldsam monsun att passera under planet, från Bangladesh och hemsöka Libyen .

 Det kommer att regna mer där än det gjort på dom senaste tusen åren. Precis som när man högtrycksspolar skit ur avlopp, kommer Gadaffi att ploppa ut i någonstans.

Sen återkommer jag som hjältinna. Jag skall sitta och  i ett beduintält med en Guinness och mysa medan det smattrar mot tältduken.

Och monsunregnet piskar Saharas sanddyner utanför.

KajsaLisa

4 svar

  1. Kan ju funka. Skit ska ju spolas bort 😉

  2. Skitbra idé! Går det så går det. De kan behöva lite torka i Bangladesh också!

Kommentera

