• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

ALLIANSEN GÖR AVBÖN

Jaha, det blev inget femte jobbskatteavdrag, nu vill inte Centern ha sänkt restaurangmoms heller och en av deras kronprinsessor Anna Karin Hatt tycker EMU-projektet är skräp.

Oj, det var mycket som ändrades en vecka, dom är lite försiktiga och skyller på ekonomin. Men jag har luskat lite med mina kontakter i regeringskansliet och vad vi ser är en hel omprövning av alliansens politik. Dom skyller bara på den ansträngda världsekonomin, nästa vecka så släpper dom dom stora grejerna.

Som vanligt är den här bloggen tidigt ute med nyheterna, det här är vad vi har att vänta.

Vi i Centern har insett att Sverige är alldeles för fackföreningsfientligt. Man måste underlätta för människor att starta nya fackföreningar. Det är ju dom som i framtiden skall se till alla har det bra på jobbet. Många ungdomar har ideer om hur man skall förändra, men vi måste göra det lättare för dom, lagar och regler på arbetsmarknaden måste ses över. Vi kommer att bland annat föreslå bättre anställningstrygghet, högre löner och höjd A-kassa.

Nu får det minsann bli lite fart i skolan. Här har jag suttit i fem år rört runt i allt med disiplin, mer betyg, förslag på burkaförbud och annat. Vad gör eleverna, dom bara sitter med raka ryggar tysta i sina bänkar och låter mig hålla på hur som helst. Öppna käften, protestera och tala om för lärarna vad ni tycker. Någon måtta får det vara på disciplinen.

Nu har jag letat överallt, på nätet, på arbetsplatser, i skolan, på stan, under sängen, till och med i garderoben. Jag ger upp, verklighetens folk finns inte. Det som är underligt är att under mitt letande har jag varken träffat Gud eller Jesus, dom finns nog inte dom heller. Nu skiter jag i det här, ramlar ned under fyra procent och ger upp.

Okej Håkan, här har jag försökt vara seriös och uppträda statsmannalikt i fem år, men hur jag än beter mig så blir jag aldrig en sån där folklig mysgubbe som du. Prövade till och med att inte raka mig under näsan, men det såg bara fånigt ut. Jag och Filippa flyttar tillbaka till villan i Täby, nycklarna till Sagerska palatset ligger på regeringskansliet, så du kan hämta dom när du börjar. Vi har flyttstädat åt dig också, själva alltså. Hushållsnära tjänster visade sig bara vara slöseri med skattemedel. Du kan väl lägga dom pengarna på vården istället.

Vi önskar dig lycka till.

Fredrik och Filippa.

PS. Jag tror vi glömde frosta av frysen kolla det när du flyttar in.

Va !!!! Tror ni mig inte ?

Men man kan väl få hoppas i alla fall.

KajsaLisa

6 svar

  1. Hoppas Håkan med kollegor flyttar in snart. Kan ju knappast bli sämre än det är nu…

  2. SVAR: Åh! Ja! Alltså, nog visste jag att man skulel ta där det var mycket folök och gärna thailändare men det där ger ytterligare en dimension tilld et hela. Suveränt tips!

Kommentera

