• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

JAG HAR MÖTT MIN ÖVERKVINNA.

Tänkte börja det här inlägget med att berätta hur det ofta går till när jag skriver. Jag har inte kommit på hur jag skall göra, men däremot kom jag för ett par år sedan på hur jag gör. När jag bloggar på nyheter så finns det två grundsätt att jobba. Antingen skriver jag om något som egentligen handlar om något annat, som igår.

Eller så väljer jag ut en person jag retar mig på och skruvar den ett par varv extra. Denna person skall vara någon med makt rik eller annat som gör att man sparkar underifrån, sparka på en som ligger är bara fult och inte kul alls.

Maud Olofsson är en sån som man kan skruva några varv. Däremot var Anna Anka en som det räckte med ett par snäpp.

Nu inser jag att jag mött någon som detta inte fungerar på, personen är så skruvad att hon inte ens går att parodiera.

Facksmil Aftonbladet.

Jag pratar om Senatorn Michele Bachmann som vann ett provval för republikanerna och skall utmana President Obama

Obama som jag anser är en seriös och trevlig person, med ambitioner när det gäller allas rätt till sjukvård, tycker jag synd om. Dels för att han fick ta över en massa skit från Bush, dels för att han måste försöka övertyga en massa idioter om att politik är att ta ansvar. Även om man måste höja skatten för miljonärer. Hade jag varit han så hade jag avgått, gett Tea Partyrörelsen  fingret och skrattat åt när dom kört allt åt helvete. Men jag passar nog inte som President.

Republikanerna har verkligen lyckats plocka fram en galning. Evolutionen har inte existerat, sen det vanliga bögskräcken och Islafomobin. Rekordet är väl när hon påstår att Walt Disneys Lenonkungen är homopropaganda.

Nästa gång det är VM i bögnoja vet i alla fall USA vem dom skall skicka.

Hon får Sarah Pahlin att om  inte framstå som vänstervriden så i alla fall nästan normal. Skulle jag komma på något ironiskt att skriva om henne, så har hon  säkert kläckt ur sig något ännu värre redan. I och för sig kan man ju citera henne. Men samtidigt så skrämmer det ju att det finns amerikaner som på fullt allvar tror att Obama är kommunist, muslimsk fundamentalist och stödjer det här.

Tydligen har gud utsett henne till nästa president i USA och dessutom valt hennes man. Man kan ju fråga sig varför hon inte stiger åt sidan och låter Gud bli president på en gång.

”Budgetunderskott och skattehöjningar, fan vad jobbigt äsch, vi ber lite så fixar Gud det här.”

Facksmil Aftonbladet

Jag har aldrig gillat Moderaterna. Men om man jämför med det här, så är ju Borg Reinfeldt riktigt seriösa och trevliga idag, när han säger att omvärlden gör att vi får revidera ned tillväxten för Sverige och strunta i femte jobbskatteavdraget.

Men allting är ju relativt.

Skulle hon mot all förmodan bli vald till president och ställa till med för stora problem, så kan dom ju alltid hota henne med att sätta henne i någon liten båt och knuffa ut den i Stilla havet så hon åker över kanten.

För Jorden är väl platt också.

KajsaLisa

4 svar

  1. Det är nästan så att man blir mörkrädd inte enbart för henne utan för att amerikanarna är så in-i-helvete dumma att de går på det!
    Snacka om att något muterats fel där!

    • Tycker mest synd om dom amerikaner som inte är det, för dom finns nog också. Nu förväntar jag mig lite svavelosande kommentarer från en del svenska idioter på inlägget jag nyss släppte. 🙂

  2. Det var kul att höra lite om USA politik här på bloggen. Michele
    Bachmann är vad vi kallar en ”nut case”, men hon är fantastiskt bra talare, mycket bättra än Palin. Palins röst kan skära glass. Ugh!

    Oroa dej inte – hon blir inte president. Nykomlingen Perry, Texas guvernör, har just gett sej in i fajten. Det är en annan super-evengelistisk politiker, som tror att det mesta kan tas hand om med böner och Guds hjälp. Fantastiskt talare också.

    Båda dom här idioterna ser bra ut och kan snacka, så man vet aldrig. Amerikanska folket är svaga för sånt. Romney håller sej i bakgrunden och börjar se bättre och bättre ut för jobbet. Men jag vill behålla Obama!

Kommentera

