• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

JAG ÄR ETT FINANSGENI DEL 2.

Säger bara det, stackars stackars finansmuppar, börsen går ned 12% sen upp 2% sen ned 5%. Det är skämmigt att vara aktieanalytiker nu, äntligen börjar folk klaga på att dom inte har rätt.

Har dom haft det någon gång ? Hade dom alltid rätt så skulle dom väl själva göra miljonvinster och sitta på en badstrand i Karibien. Med en Pina Colada i en solstol och bara göra egna aktieklipp hela tiden.

Ingen av dom skulle ha en tanke på att jobba som aktieanalytiker.

Dom enda säkra sättet att tjäna pengar på aktier, är att handla aktier för andras pengar, eller bli aktieanalytiker och prata en massa skit.

Det verkar som marknaden består av en massa gnälliga dramaqueens. Titta på min börs, inte sitter jag och bölar i Dagens Industri. Jag var jätteorolig när jag börsen öppnades i morse.

En hundring bara, efter att den legat på all time high innan semestern, så har den sjunkit med över 99%, börsen är alltså värd mindre än det jag köpte den för i London under semestern.

Men hur har detta börsras kunnat uppstå ?

Dels har det med fastighets och energikostnader att göra. Sen gjorde jag lite valutaspekulationer i brittiska pund. Dom gick väl varken plus eller minus men sen invensterade jag i råvaror som förädlad spannmål ( öl ). Efter att jag druckit upp mina investeringar var dom inte så mycket värda längre ( har en engelsk Stout kvar i kylen ). Nu fick jag ta hjälp av marknaden ( Morsan ). Eftersom jag har hög kreditvärdighet och betalar tillbaka nästa löning lånade marknaden ut 200 spänn. Men marknaden ställde också krav, jag fick sluta med mina råvaruinvesteringar till nästa lön. Speciellt spannmålen.

Börsen stängde alltså på 200 % plus i kväll, räknar med att den närmar sig all time high nästa löning.

Visst är jag ett finansgeni.

KajsaLisa

8 svar

  1. Du är verkligen ett finansgeni och jag tror att Du hann bort från London innan allt kaos där bröt ut…

  2. haha den börsen verkar ha en dåig analytiker
    kram

  3. Du är alltså hemma nu…….. 🙂 🙂 Dessutom som finansgeni. Det bådar gott för världen när Kajsa Lisa gör entré i stora vida välden och löser alla problem..

  4. Tyvärr så kan jag inte påverka börsen.

Kommentera

