• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

TERRORNS BRIST PÅ LOGIK

Det är bara några dagar sedan, jag sitter på en bänk inne i den stora hallen i Viktoria Station, klockan kanske är kring tre på eftermiddagen, jag är på väg att lämna London. Planet går inte för än i kväll, men jag ville inte släpa den tunga väskan genom tunnelbanan i rusningstrafiken.

Varför sitter jag här för, kanske för att insupa lite Londonkänsla så länge det går. Jag har upptäckt att jag älskar den här staden. Tåget ut till Gatwick tar en halvtimma, så jag har gott om tid på mig.

”Whose luggage” hör jag någon ropa, framför mig står en kvinnlig säkerhetsvakt bredvid några övergivna väskor. Alla på bänkarna runt omkring  ruskar på huvudet eller rycker på axlarna. Hon ropar igen lite högre, men får inget svar. Nu tar hon upp en kommunikationsradio, jag ser nervositeten i hennes ögon. För henne handlar det här inte om någon föreskrift, om att man inte får ställa ifrån sig sina väskor hur som helst och nitiskt måste följas,

Det här är på allvar.

Jag upplever aldrig hennes ångest över att stå och vänta på att väskorna blir bortfraktade, eftersom jag själv tar min väska och raskt går därifrån för man vet ju aldrig. Orden jag hört i högtalarna i tunnelbanan hela veckan ringer i mina öron.

”Check your luggage, luggage that are left at the platform will be taken care of and destroied.”

Under den här veckan har en övergiven väska blivit dubbelt så farlig, efter det som hänt i Oslo så kan den även innehålla en högerextrem bomb.

Förutom Amy Winehouse död, så har inte BBC pratat om något annat den här veckan än det hemska som hänt. Jag fick reda på dom stackars ungdomarnas tragiska öde, när jag låg i sängen på hotellrummet och tittade på TV. Samtidigt som jag blev illa berörd av det så var det något som föll på plats.

Sedan tio år tillbaka så befinner vi oss tydligen i krig. Kriget mot en muslimska fundamentalismen, det började den nionde September 2001. Även om det var avskyvärt så förstår jag iden bakom terrorhandlingen. Vill man sätta skräck i västvärlden så är det väldigt effektivt att köra in två fullsatta plan i ett par skyskrapor på Manhattan.

Men vad hände sedan ?

Förutom ett attentat mot Londons tunnelbana 2005 så har inte terroristerna lyckats alls med sitt krig mot väst. Det så kallade kriget har stannat i länder som Pakistan, Iran och Afghanistan och dom som drabbats är oftast muslimer.  Dom muslimska terroristerna har inte ens dragit sig för att låta en självmordsbombare gå in i en fullsatt moske under fredagsbönen. När jag sett på nyheterna hur dom bär ut dom blodiga liken så har jag alltid frågat mig.

Hur i helvete resonerar dom egentligen ?

En självmordsbombare dör martyrdöden genom att spränga en fullsatt moske i bitar, med muslimer som ber till Allah. Det är lätt att vifta bort sådana tankar, dom är ju inte som oss, det finns nog något i Koranen o.s.v.

Sen sker nästan exakt samma sak i Norge.

En högerextrem islamofob som fått hela kristendomen om bakfoten, försöker starta ett raskrig genom att åka ut på en ö och slakta vanliga norska infödda ungdomar med ett automatvapen. Detta för att stoppa Islams utbredning i Norge, logiken är ju i bägge fallen noll. Låt oss fortsätta resonemanget.

Självmordsbombaren dör ju i samma ögonblick som bomben utlöses, han kommer sen till Allah som utnämner honom till martyr. Bara för att han varit så duktig och haft ihjäl en massa muslimer i ett heligt krig mot väst och hedrar honom med att få ha sex med oskulder.

Breiviks liv är väl också slut efter detta, han kommer att antingen sitta inlåst på psyk resten av livet eller i en övervakad isolering. Hans sociala status som barn och tonårsmördare kommer  i fångarnas strikta hierarki, att ligga strax under våldtäktsmännens och pedofilernas. Dom andra som sitter inlåsta kommer att ta varje tillfälle i akt att ”skipa rättvisa” om dom får chansen.

O.B.S. detta skriver jag inte för att jag tycker synd om honom, utan konstaterar bara detta faktum.

Anders Bhering Breivik kommer inte till Allah, utan kommer att hedras av en framtida norsk arisk befolkning, med en staty på Karl Johan. Eftersom han startade det slutgiltiga raskriget genom att ha ihjäl nittiotre norrmän, dom flesta inte ens i vuxen ålder. Han var fullt övertygad om att historien kommer att erkänna han bragd.

Facksmil Aftonbladet

Min teori är följande: All form av extremism oavsett om den är politisk eller religiös grundar sig på att man jagar syndabockar och hjärnspöken. När sen extremismen går över i praktisk handling, alltså terrorism, måste syndabockarna och hjärnspökena bli till offer i form av levande människor. Det är då det stora vansinnet bryter ut och hatet slår blint .

Ändamålet helgar medlen, oavsett om man är född i Pakistan eller Norge. Skillnaderna är nog mindre än vi tror.

När vi ändå är inne på ”snillen spekulerar” kan det vara värt nämna Erik Hellsborn nämdeman för SD i Imigrationsdomstolen som bloggat om att det som hänt är massinvandringens fel.

Länk

Säger bara, visst är det synd om oss överlägsna vita ”arier” som inte ens kan ta ansvar för våra egna handlingar.

KajsaLisa

12 svar

  1. Mycket logiskt och tänkvärt när du lägger upp det så. Snyggt!

  2. Säkerhetsvakterna ör tuffare överallt. Bevakningen hårdare. Det finns ingen logik i terron, bara galningar.
    Sv: bloggar Du lite, med någon länk, dimper det ned ett par örhängen i brevlådan. Det ör bara att kolla översts länken tilll blingit….

  3. så du har varit i London 🙂 välkommen hem igen
    terrorn har ingen logik alls
    kram

  4. Riktigt bra skrivet.

  5. Visst är det. Tur man har invandrarna att skylla allt på!

    På tal om terror och självmordsbombare; Vet du vad det var som dödade terroristen i Stockholm?
    -För tidig utlösning….

Kommentera

