• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KLIBBIGT SEMESTERVÄDER.

Jaha, första semesterdagen var det. Åka till stranden och bada kanske, men vädret. Det är inget vidare, det har svårt att bestämma sig. Man blir varken blöt eller brun när man går ut, bara klibbig

Clibbulusmoln som man blir klibbig av. Uppträder ofta när det är ”vad blir det för väder idag väder.”

Det hänger sådana där det-brakar-loss-precis-när-du-kommit fram-bytt-om-och-lagt-dig-på-filten-moln på himlen.

Fast det har det gjort hela dagen. Men det beror kanske på att jag inte åkt dit än.

Jag kanske skulle stanna hemma och göra lite nytta. Alla bilder i datorn skulle ju behöva gås igenom. Jag släpper ut dom ur kameran, tills det blir kaos i bildmappen, då får jag panik, skapar nya mappar med lämpliga namn och drar in dom, oavsett om dom är värda att spara eller inte. Sen får jag noja och vågar inte radera kamerans minneskort. Jag har ingen lust att åka utomlands om två veckor när allt från Gambias president till Alice Cooper trängs inne i kameran och jag skall ta nya bilder. Det skall sorteras och sparas nu.

Men många bilder blir det.

Men jag skall inte klaga, den här killen har det mycket värre.

Facksmil Aftonbladet.

Han jobbar med att åsiktsregistrera svenskar med sin kamera. SDs motståndare skall registreras. Han fotar motståndarna och lägger ut dom på nätet i hopp om att någon annan skall tagga dom med namn. På det sättet hoppas SD att kunna bryta mot PUL, personuppgiftslagen och att någon annan får skit för det. Vid det här tillfället i Almedalen var det två 17-åriga tjejer som skramlade med en nyckelknippa och hotade svenskheten.

Dom jobbar alltså långsiktigt, nu sitter dom i riksdagen och när dom kört ut alla invandrare så måste dom ju hitta nya att hata. Nu får dom jättemycket bilder på nya hatobjekt för framtiden. Problemet är bara att var tredje väljare verkar försvunnit från partiet på en månad, så den stackarn lär ju få fota hela svenska folket snart. Hans dator lär ju bli bra mycket fullare med crapbilder än min.

Jag har ett bättre förslag.

Vi lägger in den här bilden från valnatten med Jimmy Åkesson i mitten. Sen säger vi att alla som inte är med på den hotar svenskheten. Sådär, nu kan dom ha eniro som register, det är bara att börja på A och hata.

Nej, jag skiter i bilderna just nu. Jag cyklar  till badet istället. T-shirt dit, på med bikinin, lägger ut badfilten och simmar runt lite. Passar på att tvåla in mig när jag  blir duschad av åskskuren på vägen upp, sen drar jag drar på regnstället och cyklar hem.

Står det någon ful SDare där och plåtar mig, får han en dyngsur badfilt över sig.

KajsaLisa

4 svar

  1. Åsiktsregistering är tydligen SD:s senaste tilltag och vädret är inte något vidare för att sola eller bada. Hoppas semestern blir lyckad. Jag är inne på min andra vecka av fyra…

  2. Om folk ska tagga dem måste det väl innebär att de finns på Facebook? Jag tror de är ganska ordentligt med det där att registrera folk som är emot dem. Motarbetar sen på alla vis. De klagade ju på mitt jobb (flera gånger) över att någon med de åsikter jag har (Nattis) kan få blogga på hotellets officiella blogg. Så jag fick sluta blogga där. För det är ju viktigare att Sverigedemokraterna är glada än att bloggen lever, eller hur?

    • Jag förstod aldrig vad som var så farligt med dina åsikter. Men dom ville väl som alla andra företag ha anställda utan åsikter förutom att dom skall tycka att dom jobbar på världens bästa företag. Men det blir nog lite tjatigt att blogga om i längden.

Kommentera

