• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

VÄRLDENS BLÖTASTE BLOGG DEL 1

”Kajsa för i helvete ge dig nu !!!!!!!!!!!!!”

”Fan heller, att jag ger mig, när det går så jävla bra, jag har lånat farsans fiskekläder medan min regnrock hänger på tork, nu drar jag ned sydvästen över öronen, sätter på skärmrutetorkarna och bloggar vidare.”

Dom som röt i början var mina bloggrannar på den här portalen, min blogg har börjat läcka nu och dom blir blöta om fötterna. Jag har skickat en lika (dyng) sur kommentar tillbaka och påpekat att kan om jag blogga i farsans vadarbyxor, så skall dom fan inte klaga. Måste ju ta tre steg innan dom här jävla byxorna följer med.

GILLA LÄGET LIKSOM

Faktum är att det varit väldigt dåligt väder i den här bloggen ett tag och det är mitt fel, det har regnat mer dom senaste veckorna än det normalt gör i en blogg på ett år.  Jag har nämligen kommit på en sak. Det började med att jag kollade vädret på Aftonbladet, i artikeln var det ett stort svart moln med blixtar. Under var det en länk där det stod, ”vill du blogga om den här artikeln” och det ville jag.

Jag länkar ju upp rätt ofta mot nyheter som hamnar på Bloggportalen i Aftonbladet, på det viset syns man och får lite nya läsare. Dels syns man på Bloggportalens hemsida, sen syns man under artikeln i nättidningen, om man tillhör dom tre största bloggarna som länkat.

Eftersom jag är nästan den enda som länkar till väderleksrapporterna så är jag alltså störst och syns.

Så här regnade det i bloggen i förra veckan.

Så enkelt är det, in med lite oväder i bloggen och nya läsare hittar dig. Det forsar både från tak och väggar här inne i min blogg nu, Jag har allvarliga planer på att börja blogga från den enda torra platsen, badkaret. Vattnet går bara nästan enda upp till kanten. På utsidan alltså. Sen, hur kul är det att hänga på alla andra bloggare på Bloggportalen och skriva om politikerinvasionen på Gotland i en vecka ? Okej, jag gjorde det igår, men dom var så torra att jag blötte ned dom med en riktig störtskur.

Det fungerar rätt bra i farsans fiskekläder och vattnet har inte nått upp till kanten på vadarbyxorna. Har man dessutom Mac, så är hela datorn monterad i skärmen, så det är ingen svart låda som drunknar på golvet. Problemet är dom som bankar i väggarna, det finns en hysterisk modebloggare på andra sidan väggen som skriker ……..

”Hela min outfit har möglat och det är ditt fel.”

”Du får väl blogga om Helly Hansen eller Rosa gummistövlar det står Hunter på då för fan.”

Svarar jag tillbaka, fan vad folk gnäller på vädret hela tiden, det är väl inte mitt fel. Finns en massa uppretade bloggare på den här portalen. Vinbloggare som måste dricka utspädd blask, Pryl och teknikbloggare som fått kortis i allt dom skall skriva om och så har vi dom där matbloggarna, som sett för mycket på halv åtta hos mig.

”Idag blir det en Bouillabaisse med färska skaldjur. Först hackar vi löken skivar morötterna och purjolöken ……… fan nu smet räkorna iväg igen, jävla KajsaLisa.”

Ja men sluta vara så jävla pretto och köp färdigskalade räkor då för fan, dom simmar inte iväg.

Snart ringer dom väl brandkåren så dom kommer hit och pumpar, fast det vore ju rätt mysigt. En brandman med kraftiga armar som lyfter upp mig i famnen och räddar mig från vattenmassorna.

Hallå, finns det någon brandman med kraftiga ådriga underarmar som bloggar på WordPress? Det är en liten tjej i nöd här.

Det kanske vore ett bra sätt att få slut på det här.

För i morgon börjar ju min semester och som på den är bilden vill jag också ha det då. Men blir det så?

NEJ!

Jag återkommer med en långtidsprognos för min semester.

Men nu skiner faktiskt solen ute i den reella världen, kanske skulle hänga ut bloggen på tork innan nästa lågtryck. Hänger ut rocken också så den får torka. Då kan jag använda den när jag kilar över till farsan i helgen med fiskekläderna. Han kommer att behöva dom, det skall bli ett riktigt jävla åskskitväder ( prognos).

KajsaLisa

4 svar

  1. Skickar våta hälsningar från ett regnit Hönö….

  2. Jomenvisst…. Det är snart semester, på Fredag morgon så är det jag som tar mig semester och då vill jag ha fint väder, det fixar du va 😉

Kommentera

