• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA STUDERAR NACKAR ELLER VAR FAN TOG ALICE COOPER VÄGEN ?

Jag och min kompis den headbangande ensamstående tvåbarnsmorsan Linda var igår inne på Gröna Lund för att se Alice Cooper.

Ett litet bildreportage.

Spårvagnen vid Sergels Torg

Linda: Shit vad folk, skall dom till Grönan allihop ?

KajsaLisa: Tänk på att han är äldre än våra farsor. Det blir många generationer samtidigt.

Linda: Rätt häftigt, en legend alltså, men det ser inte ut som Rockmänniskor.

KajsaLisa: Kanske fungerar så när man blir gammal, man tar med barnbarnen, sen blir det ”Åka karusell, äta karamell och lyssna hela dan på Alice Cooooper”

Linda: Sluta sjunga, folk stirrar.

Linda: Fan, jag börjar bli orolig, Maidenmänniskor är lätta att känna igen, men Coopermänniskor är lite lömska tycker jag.

KajsaLisa: Varför då?

Linda: Fan har du sett himlen, hoppas det inte börjar regna.

KajsaLisa: Det vet du väl, det regnar alltid när vi går på utomhuskonsert, vi tar på våra långa oljerockar som vanligt, visserligen syns inte våra Alice Cooper T-shirts och nitbälten men vi kommer att se jättecoola i alla fall, börjar sminket rinna, så får vi ju Alice Coopermejk också.

Linda: Ja ja , med jag har sett en massa paraplyer.

KajsaLisa: Shit, paraplyer. Titta, nu kommer spårvagnen.

Linda: Fan vad packat det var här inne, varför åkte vi inte till Slussen och tog färjan över ?

KajsaLisa: Den är inställd.

Linda:  Inställd varför då ?

KajsaLisa: Jag ringde till SMHI och berättade att vi skulle på utomhuskonsert, dom klass 3 varnade på en gång, färjan är inställd på grund av hårt väder, dessutom har dom lagt upp sandsäckar runt Grönan så vi inte skall bli bortspolade, så den kan inte lägga till.

Linda: Konstigt att vi och vår musiksmak har sån inverkan på vädret, vi är ju värre än växthuseffekten.

Linda: Jag har en ruskig teori.

KajsaLisa: Får höra.

Linda: Alla paraplyer, Maidenfans har antingen en jacka eller så härdar dom ut i sina Maiden T-shirts. Men det har smugit sig in en massa Cooperhulliganer bland oss.

KajsaLisa: Vaddå Cooperhulliganer.

Linda: Som fotbollshulliganer ungefär, bara ute efter att ställa till problem. Dom hatar Alice Cooper , går på konserter med Ipods i öronen och lyssnar på AOR sen när det börjar regna fäller dom upp paraplyerna så man inte ser ett skit av konserten. Lyssna här inne, hör du inte Totos ”Hold the line” lite svagt.

KajsaLisa: Haha, sluta nu Linda, folk stirrar ju på oss.

Linda: Pst, tyckte jag hörde Lasse Stefanz också

KajsaLisa: Fniss, fan vad du skräms.

Linda: Vilken jävla kö in, dags att ta fram rocken.

KajsaLisa: Va, börjar det regna nu, känner inget.

Linda: Äsch, du vet det vanliga, dom kollar ryggan, sen om dom muddrar en så håller man armarna rätt ut med rocken hängande över armen, funkar alltid.

KajsaLisa: Visst ja, tänkte inte på det

Linda: Jag har en Buddington i varje ficka, så vi har en var, va mysigt vi skall ha där inne.

Linda: Vilken kö.

KajsaLisa: Gilla läget, vi har en och en halv timma på oss,  man kissar alltid innan det vet du.

Linda: Jag är avis på killarna som har ränna, deras kö går mycket snabbare.

KajsaLisa: Skall jag ta med kateter från jobbet nästa gång ?

Linda: Vore nog en rätt bra ide, men nu börjar jag förstå varför vissa hårdrockare kör med Axl Rosekilt, dom behöver inte bry sig alls.

KajsaLisa: Det verkar ju bli perfekt väder, molnigt och uppehåll, och inte  för varmt.

Linda: Problemet är bara att fler än vi upptäckt det, fan va folk. Dessutom hörde jag en bakom som sa att han hade varit på Eagelsconsert och kom försent så han missade Hotel California..

KajsaLisa: Har han paraply.

Linda: Usch ja, ett stort svart otäckt paraply som skymmer hela scenen ifall man står fel.

KajsaLisa: En Cooperhulligan, då är dom på gång. Vi testar och ställer oss på sidan istället. så vi inte blir omringade.

KajsaLisa: Nu börjar han Här var ju rätt bra, vilka bilder man kan få med teleobjektivet.

KajsaLisa: Den här blev ju grym.

Linda: Men vi kommer att få se hela konserten i profil, vi rör oss tillbaka mot mitten istället.

Några låtar senare.


KajsaLisa: Bara en massa nackar och myror på scenen, det funkar inte.

KajsaLisa: Får sätta på Telet igen, visserligen är mina 1.57 plus 12 cm klack på stövlarna ingenting att komma med.  Jag får sträcka upp armarna och skjuta på på känsla.

Linda: Use the force Kajsa.

Linda: Rätt konstnärlig, men temat hamnar lite utanför 🙂


Linda: Nej den förra var bättre ( gapskratt )

Linda: Skitgrymt, mitt i prick, men blev det natt nu.

KajsaLisa: Har noll koll på exponeringsmätaren, får köra på automatik utan blixt.

KajsaLisa: Sen måste man ju hålla stadigt också.

Linda: Men du börjar få in träffsäkerheten.

KajsaLisa: Kör en serie på tre fyra bilder och vinklar handlederna mellan försiktigt.

Linda: Fan, Kajsa, jag är imponerad.

Konserten är slut och Alice tackar för sig, äntligen så har jag the force whid me, en kanonbild. Linda och jag tar oss ut från området, skippar den överfulla spårvagnen och promenerar med varsin Buddington som färdkost in mot stan. För att uppsöka någon mysig PUB. Efter en stunds filosoferande kommer vi fram till att vi är bortskämda med att se konserter i oväder. Där endast dom sanna entusiasterna deltar, med regnet piskande i ansiktet.

Paraplyerna vågar sig inte ut och det finns plats så man i alla fall ser vad man betalt för.

Lägger in en rätt okänd låt med honom från Hey Stoopidplattan. Konserten var mest 70-tal, den här är från 91, ett av mina minnen som MTV-Kid

KajsaLisa

24 svar

  1. Gamla härliga Alice, hemska tanke hur ens uppväxt hade tett sig utan honom.
    Dock måste jag rätta dig lite (rädd nu) men plattan hette Hey Stoopid 😉

  2. huvudsaken (visst är jag vitsig) ni hade kul

  3. Alice Cooper är bra 🙂 vilken härlig konversation ni har 🙂
    1,57 ungefär som jag då med mina 1,62, vi är lagom långa eller hur 😀
    Sv: jodå, du skulle säkert våga testa en radiostyrd bil, det gör ingenting om någon skrattar 🙂 jag skrattade ju åt mig själv 😀
    kramar

    • Visst är det skönt med självdistans, men jag skulle nog vara livrädd för att ha sönder något. Lagom lång för rockkonsert på Grönan är nog cirka en halvmeter till tyvärr. Dom skulle ju lätt kunna höja scenen med en meter så vore det löst.

  4. Vad skoj ni har… lite kul det att han är en sådan legend, då blir publikkatergorin lite annorlundare.. kanske gamla herrar med kostymer 🙂

  5. Härligt inlägg. Alice Cooper…han har funnits alltid liksom 🙂

  6. Såg Alice på S.R.F. för några år sedan. Han är grym.

  7. Haha…… övning ger färdighet fast vad kan man begära på en konsert. utav en fotograf? 🙂

  8. Spank you very mucho 🙂

  9. När det regnar på en utomhus konsert, då får man vara glad att det inte regnar inne på Globen om man ser en konsert inomhus där.
    🙂
    Alice var en av mina idoler som Barn!
    🙂
    Hoppas att Ni hade det kul!

    Kram
    Stevie

  10. Riktigt fett, skulle gärna sett det. Fina blogg för övrigt, råkade bara ramla in här 🙂

  11. Jag är 150 cm hög och hade turen att bli upplyft av en karl under ”poison” :3 (såg du mig? owo)
    Mamma hade träningsvärk i tre dagar för hon fick lyfrta mig under resten av konserten xD
    Ps. jag är elva och ett halvt år ^^ mamma är femtio och brorsan som också var där är trettio, vi hade lika kul allihop 😀

    • Jag missade dig, men jag förstår att du måste varit världens lyckligaste människa just då. Hälsa morsan från mig, att hon tar det lite lugnt med ryggen ett tag.

  12. Jag gillar faktiskt också Hey Stoopid-eran mer än 70-talet. Fast det är väl för att jag inte var med på 70-talet, kanske.

Kommentera

