• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

UNDER KAJSALISAS SÄNG

www.gt.se/nyheter/1.1842841/maud-olofsson-flyr-fran-saab-krisen

Är det ingen som undrat var Maud Olofsson hållt hus sista tiden, det har varit rätt tyst om henne.

Jag har hittat henne.

Maud kom fram nu, jag vet att du ligger där under och gömmer dig.

Ja men Maud skärp dig nu, jag tror ingen gillar att du håller på så här,  ditt parti letar säkert efter dig, du kan inte ligga här och gömma dig när jobben försvinner ur VästSverige.  Du måste visa handlingskraft och vara med i matchen, det finns säkert någon i Trollhättan som röstat på dig och undrar vad du pysslar med, GM lägger ned SAAB som har flera intressenter som vill köpa det. Kan du inte kolla om du kanske kan hjälpa till lite.

Du kanske har missförstått, GM har tillsatt en Likvidator inte en Terminator, så han är faktiskt inte farlig, i alla fall inte för dig, vad dom på SAAB tycker är ju en annan sak.

Hur tänker du själv, skall du ligga och gömma dig under min säng till dom lagt ned SAAB, hoppa fram och  kräva att man avskaffar lagen om anställningsskydd. Okej, det är rätt lugnt nu och jag har ont om pengar efter jul, men till löningen går jag säkert på krogen och kanske får med herrfrämmande hem. Vill du verkligen ligga där när hela sängen guppar upp och ned. Tänk om han frågar vad det är som låter och pustar, skall jag svara:

Det är bara näringsministern som gömt sig under min säng.

Är inte det lite pinsamt?

Du Maud jag tycker faktiskt att jag ställt upp tillräckligt ända sen du sa att dom var dumma mot dig för du var kvinna och du kröp in där. Har inte jag ställt fram bredda ostmackor och ett glas mjölk på golvet år dig varje kväll innan jag gått och lagt mig.

Du är faktiskt näringsminister och ingen jävla igelkott.

Jag har tröttnat, nu tar  hämtar jag dammsugaren och petar ut dig därifrån. Sen åker du och jag upp till Statsministern och reder ut det här. Tror den står här inne i städskåpet.

Reinfeldt!!!!!! vad fan gör du här inne.

KajsaLisa

Genii och Spyker kan enas om bud (svd.se) www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/article6424184.ab www.dn.se/ekonomi/fackets-brev-till-gm-1.1025596

Skrivet av kajsalisa 14 januari 2010 klockan 13:24

Kommentarer

🙂 Vet du jag börjar faktist gilla Maud….. så länge hon håller sig under sängen trevlig helg.
Skrivet av Lars 2010-01-15 kl 06:16
kajsalisa svarade 15 januari 2010 klockan 11:05:
Men måste hon ligga under just MIN SÄNG ! Hoppas du också får en trevlig helg.
Redan då jag läste första meningen så förstod jag. Nu är de i blåsväder igen. Inne hos KajsaLisa. Jag gillar när du skriver återkommande om vissa personer. Som M.Olofsson och Carolina Gynning tex. Och helt plötsligt skymtar vi Fredrik i städskrubben. Man kan ju undra, Har du fest eller?
Skrivet av annami 2010-01-14 kl 22:53
kajsalisa svarade 15 januari 2010 klockan 02:20:
Klart vi har, jag och Carolina fick dela på Reinfeldt, vi la oss i sängen och guppade fram Maud……… sen var det ingen som ville guppa längre.
Haha! Jag kan se det framför mig som en sketch i ett humorprogram.
Skrivet av MarySaintMary 2010-01-14 kl 16:52
kajsalisa svarade 15 januari 2010 klockan 02:22:
Hmmm, jag kanske borde sända bloggen på TV, tror du Maud ställer upp.
Hahaha, igen 🙂
Skrivet av Nattis 2.0 2010-01-14 kl 15:24
kajsalisa svarade 15 januari 2010 klockan 02:30:
Visst är dom roliga, fast dom börjar bli lite utslitna. Kan dom inte plocka in Edvard Unsgaard nu under sista halvåret dom sitter. Honom skulle man kunna göra mycket roligt på.
Det där påminner mig om Robert Brobergs ”Du har så många sidor i dej” där han har Pinochet sittandes i soffan osv….men det är klart Fredrik skulle vara med på en sväng. Nästa gång kanske vi får veta vem eller vad som finns i nattduksbordets lådor? 🙂
Skrivet av Cortex Lloyden 2010-01-14 kl 15:22
kajsalisa svarade 15 januari 2010 klockan 02:26:
Städar där så sällan,ett litet utrymme tror faktiskt Pagrotsky ligger kvar där från förra regeringen.
Kommentera

