• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 3 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA TESTAR VÄSKOR

Igår bloggade jag om hjälpen till Haiti och länkade lite nyheter

Jättehett trodde jag.

Nej stendött, alla ville läsa om handväskor igår när jag kollade bloggportalen. Samma handväska dessutom Mona Sahlins Louis Voitton för 6000 kronor. Ett himla liv för eller mot.

Själv förstår jag ingenting, Prinsessan Viktoria köper en handväska för 60000 kronor av skattepengar. Då har hon god smak

Mona Sahlin får en väska av en kompis i 50-årspresent, värd 6000 kronor, då har hon dåligt omdöme. Men det är väl skillnad på skit och pannkaka.

Eftersom hennes röda handväska blivit storpolitik, så får väl jag blogga om den jag också. Som alla vet som läser min blogg, så skiljer den sig från andra genom att alltid vara objektiv och baserad på fakta.

Jag kommer att låta Mona Sahlins handväska gå igenom en sterhård test i 5 ronder mot min, så vi får se om den är värd 6000 kronor.

Mona Sahlin: Röd Louis Voittonhandväska 6000 kronor

KajsaLisa Ström: Svart Haglöfs Tight medium 600 kronor

ROND 1:HIPPFAKTOR

Alla skriver om Monas ingen om min, Mona kör knockout i första ronden

Mona: 🙂🙂🙂🙂🙂

KajsaLisa: 🙂

Tuff öppning av Mona, men jag är inte slagen än, nu över till:

ROND 2 MILJÖ

Det är svårt att jämföra hur dom påverkar miljön, därför skall vi testa hur väskorna påverkas av växthuseffekten istället.

Både Nord och Sydpolen har smält bort, Mona och jag sitter på en kulle med havet som stigit flera meter runt oss. Jag sätter ryggsäcken på ryggen och simmar mot land, Mona måste hålla i väskan med ena handen och sjunker.

KajsaLisa:🙂🙂🙂🙂🙂

Mona:🙂

ROND 3 ROCKFESTIVAL

Mona gillar ju Bruce och Kings of Lion, vi testar.

Jag packar lilla Rockfestivalsutrustningen i min rygga, extratröja, vinare, regnkläder, vattenflaska och kådisar. Mona har en tantväska så hon tar med sjal, Toblerone från Ålandsbåten och Svensk Damtidning. Jag är kvar hela festivalen, testar av nya bekantskaper och har skitkul. Mona drar i förtid, förkyld, nykter, gravid och med hål i tänderna. Nu missade hon Kings of Lion. Min leriga rygga går dessutom att köra i tvättmaskin.

 KajsaLisa🙂🙂🙂🙂🙂

Mona:🙂

ROND 4 SÄKERHET

Mona och jag har Torgmöte under valrörelsen, Vi blir anfallna av Maud Olofssondyrkande Centerhulliganer på traktorer. Mona försöker försvara sig med handväskan, jag tar ryggan på ryggen och flyr.

KajsaLisa: 🙂🙂🙂🙂🙂

Mona:🙂

Vilken tur att Göran Person kom till undsättning och satte sig på dom.

ROND 5 KROGEN

Nu blir det spännande, tar med Mona ihop med mitt tjejgäng på krogen. I början leder hon stenhårt, tjejkompisarna är jätteimponerade, likaså succe i krogkön, men sen händer något, det blir ett jävla röj där inne. Jag dansar på bardisken, Mona står på huvudet i ishinken, sen går filmen av.

Vaknar på morgonen i min säng utan trosor. Javisst, den sitter på ryggen fortfarande, killen som ligger brevid undrar försynt om jag alltid har ryggsäck på mig när jag älskar. Nej, bara när jag är för full  att komma ihåg att ta av den innan, svarar jag. Vilken jävla huvudvärk, kan du öppna ytterfacket, jag har treo där.

KajsaLisa:🙂🙂🙂🙂🙂

Mona: Sorry du söp bort den på krogen, noll poäng alltså.

Sammanfattning

KajsaLisa: 21🙂

Mona:8🙂

Klar vinst för mig. Om Mona hade fått en Haglöfs i stället, så hade hon haft 5400 kronor kvar att lägga på något vettigt. Som en Iphone, så hon kan tävla med kompisarna om vem som har mest funktioner, eller feta bling-blinghjul till Volvon för att impa på grannen. Men sådana saker bör hon nog diskutera med någon man som inte lyxkonsumerar som vi kvinnor.

Det stormar bra i vattenglaset just nu.

KajsaLisa

Sahlins väska väcker debatt (svd.se)

aftonbladet.se/debatt/article6471870.ab

Politikernas klädval allt viktigare (svd.se)

aftonbladet.se/nyheter/article6469349.ab

aftonbladet.se/nyheter/article6476634.ab

www.dn.se/livsstil/trend/dags-for-vaskdebatt-igen-1.1031373

www.dn.se/livsstil/trend/en-handvaska-ses-som-onodig-en-sportbil-som-en-investering-1.1031754

aftonbladet.se/nyheter/article6469796.ab

aftonbladet.se/nyheter/article6469814.ab

www.aftonbladet.se/nyheter/article6476721.ab

Skrivet av kajsalisa 23 januari 2010 klockan 19:30

Kommentarer

Som vanligt har du fått till det. Ser att du också älskar apg…
Skrivet av Nattis 2.0 2010-01-25 kl 05:28
kajsalisa svarade 25 januari 2010 klockan 14:33:
Tja han är nog inte bloggosfärens mest uppskattade person. Men det paradoxala är ju att sådana typer gör ju att man hittar något att blogga om.
Jante är ute och går i Sverige och nu handlar det om handväskor;)
Din älskling apg29 är en av dom bloggar som sitter i bloggpanelen och utser Sveriges bästa blogg! Hur ska han klara ALLA SEX OCH MODEBLOGGAR?? MUAHAHAH ha det jättebäst!
Skrivet av Veiken 2010-01-23 kl 23:54
kajsalisa svarade 24 januari 2010 klockan 12:42:
Jag såg att även han var inne i handväskfrågan och bloggade. Han hittade dessutom en teologisk vinkling. Det här blir ju bara löjligare och löjligare.
jag tycker Mona som en sann sosse borde sluta med väska helt och använda en nedbrytbar papperskasse.
Skrivet av Fashionhaggan 2010-01-23 kl 22:23
kajsalisa svarade 23 januari 2010 klockan 23:31:
Ärligt talat ( fniss, hoppas inte Mona läser det här) påminner inte den här 6000 kronors väskan om en sån:)
”Maud Olofssondyrkande Centerhulliganer” hahaha du är ju fan bäst :))
Skrivet av Cortex Lloyden 2010-01-23 kl 20:05
kajsalisa svarade 23 januari 2010 klockan 23:33:
Säga vad man vill om Federly och Stureplanscentern, dom luktar i alla fall inte gödsel som dom här.

2 svar

  1. Du är helt FENOMENAL!!! Ja, jag vet att man inte ska skriva i versaler för då skriker man. Var får du allt ifrån????!!!!!
    Du är verkligen bäst… för det mesta.
    Asgarva här med ett glas vin till vänster om tangentbordet.

    PS. 1. Den där röda väskan är asful, dessutom gillar jag inte rött.
    2. Maken kånkar på en Fjällräven, så han börjar nog också med noll hippfaktor och slår min orange Freitag (http://www.freitag.ch/, den sajten kommer du att gilla) med bred marginal genom hela din test.
    3. Båda är dock extremt vattentäta – ha inte han och jag utan våra väskor/ryggor.
    4. Att älska med en rygga på ryggen… nej, nu ska jag inte skriva vad jag tänker. Vill ju inte att du blir spammad… helt i onödan alltså;-)

    • Jag har en ännu värre test som också låg på min gamla metroblogg, men den är överkopierad så den måste fixas till. Sen håller jag med dig om att väskan är asful, men har man fått den och den kostar 6000 så är man väl tvungen att använda den. Kollar din länk senare.

Kommentera

