• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

KAJSALISA DAGEN EFTER

Om man har allt, vad längtar man efter då? En omvänd askungesaga kanske, klart jag ställer upp.Danne

Danne

Danne!!!!!!!!!!!!!

Danne!!!!!!!!!!!!!!!!

Fan jag får ju inte liv i karln, snarkar gör han också. Men det saknas något på nattduksbordet. Skönt, han har supit bort dom där fula brillorna. Visst, det trendigaste hos optikern i Ockelbo 2005, vi köper nya i morgon, Dolce Gabana eller nått.

Nä han får sova, nu skall jag ha tre treo och en liter juice, när man vaknar så skall han kalla mig för ers majestät, vilket jävla larv. Danne jag är bakis kan du hämta en liter juice i kylen?

Vill ers majestät ha grapefruktjuice eller apelsinjuice?

Trams

Jag går ned till köket och ser om dom har juice i kylen, vilken stor kåk jag och Danne fått, fast det tar tid att komma till köket, långa trappor på vägen ner. Jag är inte i det bästa skicket att vingla i dom nu. Fast det är bra utsikt över Brunnsviken från sovrummet, kanske skall ta upp juice hit och njuta av den ( vickar på persienerna). Nej förresten, kan inte stå i fönstret och se ut som en bakfull fågelskrämma, dom står ju och hänger på stängslet allihop, där är han från Se och Hör, där är han från Svensk Damtidning och han brevid kränger bilder till fredagsbilagorna. Alla har objektiv stora som dasslock

Apropå dasslock, måste nog passera ett annat ställe på vägen till kylen, det är något som vill komma upp.

En liter juice senare.

Hade jag kul igår då? Jovars det var det väl,vi satte ju sprätt på 100 mille. Fast i Kungsan var det fullt party med underhållning för vanligt folk, hela natten. Jag fick hålla tillgodo med sextioåriga stupfulla diplomatiska sändebud i frack som spyr i bålskålen fram på småtimmarna. Inget vidare.

Visst älskar jag honom, men gå in i kyrkan, med fem meter gardin hängande efter sig, som någon överreklamerad designer hittat på, visst: ”Titta jag far tagit fem meter svindyrt tyg på löpmeter och klippt av det, jag är jättekreativ”. Måste det vara så överdrivet, vi skulle ju bara gifta oss.

Är det någon förresten som vet hur man får bort rödvinsfläckar på dubbelsidig sidenduchesse

Nu blev jag fyllhungrig också, undrar vad vi får till lunch idag, ankbröst eller något sånt, jag behöver faktiskt bakfyllekäk nu, tänk en bakfyllemeny från Max, eller en pizza. Fast det funkar ju inte hämtpizza med alla dom vid staketet. Kan se bilden framför mig.

Titta Vickan käkar bakfyllepizza, la hon en också?

Nej jag skall alltid le och vara så himla perfekt, visst har jag det jättebra, men ibland längtar man bort från alltihop.

Nej, nu kommer dom här tankarna över mig igen, kan inte släppa KajsaLisa.

Jag är inne på den bloggen flera gånger om dagen och drömmer mig bort. Tänk om hon svängde in här på grusplanen i sin rostiga Toyota, fotograferna tänkte bara, får man se ut hur som helst när man jobbar här. Hon är klädd i sina gråa camobyxor, svart linne och har alla sina silveringar på sig. Hon glider in i salongen, sätter sig i den gustavianska soffan och lägger helt chosefritt upp sina sneakersklädda fötter på  rokokobordet. Jag sätter mig brevid och berättar hur jag har det.


Hon vänder sig mot mig, drar undan en hennaröd hårslinga ur ansiktet, tittar på mig med sina snälla hårt sminkade ögon och säger.

Shit gumman, du verkar ha lite lyxproblem, men what a fuck, det fixar vi.

Hon öppnar sin ryggsäck, tar fram ett par utslitna jeans och en gammal svart tröja från Judaspriest Angel of retribution-turnen 2005, sen blir jag mejkad till krigmålning. Jag kan bara natural look och konstiga håruppsättningar, men efter att hon släppt ut mitt hår, borstat och dragit i lite vax så ser jag mer ut som en långhårig variant på Lisbeth Salander.

Småfnittrande målar vi över märkena på mina höga svarta pradastövlar med mascara och jag tar några Sigvard Bernadottedisignade servettringar i silver från buffen i matsalen som jag använder som armband.

Vi outfittar oss framför den jättelika hallspegeln Kajsa tittar på mig och frågar:

-Attityd?

-Attityd svarar jag skrattande.

Nu dyker en bakfull Daniel upp i trappan, han stirrar på oss.

– Sticker ut i kväll säger jag.

– Och du håller käft om det här, kom nu rocksessan så går vi, säger Kajsa.

Daniel stirrar efter oss, vi sätter oss i den rostiga Toyotan och sen kör hon till en tunnelbanestation i en förort och parkerar. Vi tar tunnelbanan till stan, går på rockkonsert, dricker öl ur plastmugg och headbangar skallarna i bitar.

Jag vet att jag inte skall hålla på att tänka så här, det är inte bra för mig, KajsaLisa lever inte i din värld har Hovpsykoterapeuten förklarat. Kan du inte lyssna på Roxette istället.

Orkar knappt gå ut på nätet idag med den här jävla huvudvärken, lägger ut en bakfyllevideo i sostifikerad miljö.


Shit, jag har glömt logga ut och legat med KajsaLisas blogg uppe hela natten, tänk om tjänstefolket sett det här och skvallrat till dom vid staketet.

MITT ALTEREGO ÄR AVSLÖJAT, VILKEN SKANDAL!

Vickan

www.dn.se/nyheter/sverige/brollopet-just-nu-1.1124792

aftonbladet.se/brollopet/article7336048.ab

aftonbladet.se/brollopet/article7334710.ab

www.dn.se/nyheter/sverige/den-langa-brollopsdagen-i-kortformat-1.1125215

aftonbladet.se/brollopet/article7333349.ab

aftonbladet.se/brollopet/article7335731.ab

www.expressen.se/Nyheter/brollopet/1.2033897/daniel-storst-av-allt-ar-karleken

aftonbladet.se/brollopet/article7331630.ab

www.dn.se/nyheter/sverige/brollopsfest-langt-efter-soluppgang-1.1125259

www.dn.se/nyheter/sverige/en-stad-drankt-i-karlek-1.1124964

aftonbladet.se/brollopet/article7334014.ab

www.aftonbladet.se/brollopet/article7336048.ab

www.aftonbladet.se/brollopet/article7335283.ab

Skrivet av kajsalisa 20 juni 2010 klockan 14:18

Kommentarer

Sorry Kajsa Lisa -pengarna är redan slut,så det får bli picnic i nån dunge. Skumpa i plastglas och en Big Mac utan bestick! Renhållare får du vara själv! Nerdragningar över hela linjen. Det är verkligheten! 😉
Skrivet av Veiken 2010-06-21 kl 18:51
kajsalisa svarade 22 juni 2010 klockan 19:02:
Känner igen den:)
Haha, där fick du till det. Missade hela bröllopet och allt, men jag gråter inte för det.
Skrivet av nett 2010-06-21 kl 10:15
kajsalisa svarade 22 juni 2010 klockan 19:02:
Du missade inget
Err, jag menar såklart letar efter DIG 😉
Skrivet av Nattis 2.0 2010-06-21 kl 06:06
kajsalisa svarade 22 juni 2010 klockan 19:03:
Okej.
hahaha :)En riktig makeup (Svart) och lite trasiga kläder så skulle hon kanske få vara i fred. Ingen letar efter henne backstage på en rockkonsert!
Skrivet av Nattis 2.0 2010-06-21 kl 06:06
kajsalisa svarade 22 juni 2010 klockan 19:04:
Tro inte på Tahiti, det är en fint, jag vet var hon headbangar just nu.
De får jätte gärna gifta sig, bo i ett slott, skaffa små barn….. etc etc etc….- Men inte för mina skattepengar… tack…
Skrivet av Järnis 2010-06-20 kl 18:32
kajsalisa svarade 20 juni 2010 klockan 23:20:
Instämmer
Hehe ja, Vickan som rockprinsessa vore ju faktiskt riktigt läckert. Iofs vem vet vad de gjorde under bröllopsnatten för jag är ganska övertygad att åtminstone någon av dem har böjelser för lack & läder.
Skrivet av Anders Jolle 2010-06-20 kl 14:29
kajsalisa svarade 20 juni 2010 klockan 23:24:
Säkert, problemet är bara att när dom här är som folk är mest, så blir det problem. Monarkin funkar bara när dom kan glida runt och vara untouchable.
Kommentera

