• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 2 andra följare

  • Kategorier

SPY GALLA I MIN BLOGG DEL 3 ( BLUFFEN AVSLÖJAD )

Nu är jag skitsur, dels ligger jag hemma i influensa och har missat en troligen skitbra konsert på Klubben, dels för att jag blivit lurad. Vi bloggare är lurade allihopa, det är lika bra jag talar om det.

Sitter ni ner, för ni kommer att bli chockade.

MODEBLOGGARE FINNS INTE.

Jag har försökt locka in modebloggare i mitt kommentarsfält men dom som svarat har sagt att dom är minsann inga modebloggare och Hanna Friden som gav mig iden till hela projektet är inte heller modebloggare, finns det någon som är det?

Hanna jag säger bara det, någonstans sitter någon och klipper sönder gamla Elloskataloger, lägger ut dom på nätet och har djävligt roligt åt oss.

Folk får tro på vad dom vill får mig, Lochnessodjur Ufon, Spöken Jesus gick på vattnet, Buddah levde 500 liv, Lars Lejonborg m.m.

Jag har trott på Modebloggare i alla fall så länge som jag bloggat, men eftersom jag inte en lyckats locka in ens en 15-årig skofetitish i mitt kommentarsfält har jag insett att jag blivit blåst. Jag lägger ned det här Spy gallaprojektet med att försöka övertyga alla andra om att jag har rätt.

Mitt nästa inlägg kommer kanske att handla om frimärken, visst skittråkigt men dom finns i alla fall.

Jag har forskat lite i hur myten uppstått och det går längre tillbaka än man tror.

STUREPLAN BLIR MODEBLOGGARNAS ROSWELL

Första modebloggaren?

Någon gång kring 1947 körde en stupfull modejournalist nedför Sturegatan i sin sportbil tappade kontrollen och rammade ingången till Sturehof. Hon blev allvarligt skadad och lär ligga i något hemligt kylrum i resturangen nedfryst ihop med en massa hummrar.  Naturligtvis finns det ingen som var med som kan bekräfta eller dementera detta eftersom alla är döda.

Nej dom blev inte bortförda av något ufo eller kidnappade av Säpo dom är döda för det var så djävla länge sen. Skippa dom där korkade konspirationsteorierna nu.

STUREPLANSTRIANGELN

Legenden föll i glömska men allt tog fart igen efter millenieskiftet. Då uppstod teorin om Stureplanstriangeln d.v.s. det område där det kryllade av Modebloggare efter mörkrets inbrott

Men här glömmer man en sak, i detta krogtäta område serveras det mer alkohol en Lördagskväll än i 15 Svenska småstäder under ett år.

Ja ja det var väl det jag trodde dom rider väl runt där på rosa elefanter också. Jag säger bara det Modebloggare varelserna som gav tillståndet dillerium ett ansikte.

Nej för att övertyga mig om modebloggarnas existens behövs mer konkreta bevis. Så kom inte dragande med någon odiskad lattemugg med Frida Fahrmans DNA på eller en grynig bild tagen med mobilen på Elin Kling som trampar upp geometriska fält i säden på någon åker iförd högklackade skor.

Har en modebloggare varit framme eller finns det en naturlig förklaring

Bilden ovan har förbryllat forskarna mönstret hittades på Gärdet en Söndagsmorgon i somras cirka 2 km från Stureplan. Det här är väl den enda mer vetenskapliga undersökning som genomförts på modebloggeri. Kan det vara en modebloggare som klivit ut ur Bloggossfären och vill ha kontakt med oss?

Man lät en stordator på KTH beräkna det geometriska mönstret under en månad och fick fram följande färgschema.

Det påstås överenstämma med färgerna som kommer starkt nu till våren och visades på Stockholms modevecka helt nyligen. Mönstret i gräset är alltså en förutsägelse om vårens mode nästan ett år i förväg.

Jag tycker det hela börjar lukta både Arkiv-X och Twin Peaks. Jag har en annan förklaring:

En påtänd Brat som snortat för mycket Kocks på toan på SpyBar har inte hittat hem till Strandvägen och irrat runt här en hel natt.

Men Blondinbella finns ju hon var ju med i Lets Dance

Nej men tänk efter lite, det finns Trollkarlar som trollat bort stora flygplan framför ögonen på folk. Fejka en 18-årig Bimbo som försvinner ur handlingen efter ett par avsnitt för att inte bli avslöjad, hur svårt är det egentligen?


Det är den här mannen som ligger bakom , han har blivit förmögen på att köra med den där seriefiguren på 1000 apor.Nu borde ni väl också ha genomskådat bluffen. Men eftersom jag uppehållit er dyrbara tid med tre meningslösa inlägg om mitt misslyckade projekt så skall jag bjuda på ett häftigt Youtubeklipp.

Det passar bra in det handlar om en modebloggare som landar på Peter Tägtgrens ( PAIN ) villatomt och ingen tror på att han existerar ( OBS kolla outfiten).

VADÅ BEVIS DET ÄR JU BARA EN VANLIG DJÄVLA ROCKVIDEO FÖR I HELVETE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu skall jag trycka i mig några Alvedon dra täcket över huvudet, tycka synd om mig själv och sova.

När jag vaknat skall jag skriva ett skittråkigt inlägg om frimärken.

God natt.

KajsaLisa

Skrivet av kajsalisa 6 februari 2009 klockan 00:00

Kommentarer

om du så gärna vill ha en blogg om mode så skriv det själv 😉
Skrivet av Aline 2009-02-08 kl 22:15
kajsalisa svarade 8 februari 2009 klockan 22:20:
Ha Ha Ha ingen dum ide jag blir den första modebloggaren…….KajsaLisa
Intressanta teorier har du i alla fall.
Vad tror du om Katrin Zyto..blabla… Är hon på riktigt?
Skrivet av diana 2009-02-08 kl 10:52
kajsalisa svarade 8 februari 2009 klockan 17:25:
Eeehhh jaha JA du menar Katrin ”oj nu vrickade jag tungan” Kollade hennes blogg. Verkar existera, tillverkad i något halvmjukt plastmaterial under fästet för det mörka syntestiska håret sitter ett litet datachip monterat. Går att uppgradera till IQ 80 vilket inte verkar vara gjort på det här exemplaret. Bra köp? Nja det finns roligare saker på teknikmagasinet. ……………KajsaLisa
The truth is out there… *creepy musik*
Skrivet av Shiny 2009-02-08 kl 02:08
kajsalisa svarade 8 februari 2009 klockan 09:47:
Tyckte jag såg agent Scully gå över Stureplan i helgen iklädd Dagens outfit kanske är något på gång i alla fall….KajsaLisa
8 svar

  1. Nämen sedär.. du har wordpress 🙂 Kul!!

  2. Tack för upplysningen. Jag anade att inte allt stod rätt till med modebloggeriet – nu vet jag! 🙂

  3. […] vill rekommendera det här tokroliga inlägget som KajsaLisa (regular, fantastic brud i kommentarsfältet som ni kanske sett!) skrivit som rör […]

  4. Jag skulle vilja påstå, med god hjälp av Karl Poppers falsifierbarhetskriterium (http://sv.wikipedia.org/wiki/Karl_Popper), att påståendet ”MODEBLOGGARE FINNS INTE” inte kan bevisas.

    Det räcker med att det bevisligen skulle ligga och krypa en enda liten enveten stackars modebloggare där ute i ett ensligt enstaka litet hörn någonstans för att påståendet inte skall stämma.

    Sålunda kommer vi aldrig att kunna veta att de inte finns, vi kan bara veta att de finns när det visar sig att de gör det. Och då kan vi likväl inte vara säkra, för det kan komma in senare belägg som visar att så var minsann inte fallet.

    • Enligt Karl Popper så borde vi om vi anser att alla modebloggar är vita, leta efter en svart modebloggare för att bevisa motsatsen, precis som filosoferna springer runt och letar svarta svanar.

Kommentera

