• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

HEMLIGA HÄGGLUND

Nu är det julafton för dom riskkapitalbolag som köpte våra apotek.

#Blogg100

(98)

Dom kränger vidare och drar in storkovan. Företag med ett vinstkrav på 25% säger att dom är mer än nöjda, så det är inte lite  dom ökat i värde sen vi skattebetalare sålde dom för ett par år sedan.

LÄNK

Om det nu inte är så att Alliansen sålde dom för billigt, men det får vi aldrig veta, eftersom Göran Hägglund är så hemlig av sig, han vill bara berätta totalsumman inte vad varje apotek såldes för, trots att det var vi skattebetalare som ägde dom. Tycker nästan det luktar lite unken öststat om alltihop, fast tvärt om. Istället för att vi skiter i medborgarnas intressen och tänker på staten, så blir det vi skiter i medborgarna och tänker på riskkapitalbolagen. Alltså ideologin är viktigast, konsekvenserna är ett mindre problem.

Så här uttryckte han sig i alla fall i TV i Söndags.

398px-Goran_Hagglund_0c225_3305

”Totalt fick vi in 5,9 miljarder för apoteken, vad varje apotek kostade är en affärshemlighet.”

Men iden är inte så tokig i och för sig. Kom att tänka på hur han kan göra nästa val.

398px-Goran_Hagglund_0c225_3305

”Totalt fick vi i Alliansen 40% av rösterna, hur mycket varje parti fick är en valhemlighet.

Då slipper ju Göran Hägglund och KD lämna riksdagen. Det finns ju en viss risk för det annars om man ständigt ligger under 4%-spärren och dessutom kläcker ur sig sådana här saker.

KajsaLisa

4 svar

  1. Vi säger så här: Jag jobbar 10 timmar om dygnet, sover 5 timmar om dygnet, följer 30 bloggar (absolut din, prenumererar på dina inlägg, du har en bra förmåga att få in dem på natten då man har riktigt med tid att läsa) + fototriss och sköter min egen hemsida. Åter minst 1,2 timme / dygn, har 703 tv kanaler, motionerar med mina hundar, följer bort till byn och hem till gården, farmen, let´s dance, desperata hemmafruar, hockeytävlingar som VM och elitserien bara för att nämna några… Vem fan har tid med politiken? Och då har jag inte räknat med snöskottning, gräsklippning och fritidsaktiviteter som fiske, skoteråkning, segling, motorbåtsåkning, vattenskidåkning ja och icke att förglömma mina 401 vänner på fejjan så klart! Jo jag fotograferar en hel del också 😉 Jag får nog snåla på sovtimmarna… Vet du vad min mormor sa föresten? Sova får man göra i graven 😉 Jo jag åkte 5200 mil också med i min Förd Kuga också år 2012, men det ingick ju lite jobb där också såklart. Politik liksom vila finns inte med i mitt vokabulär 🙂 Jag lever i min bubbla… Men jag är nog inte ensammen 😉 Int lönt att klaga eller som Ingemar sa: Int lätt förklare för de som int bekrip! Men jag är fullständigt nöjd med att Apoteket har mina Alvedon när jag kommer på besök ibland, men det finns apoteket glädjen också som jag svänger in då och då på och löser ut min halvböj 🙂 Staten!!! DET ÄR JU VI!

    • Visst är staten vi, problemet uppkommer när dom som bestämmer definierar sig som vi. Men jag känner igen mig i det du beskriver, vi skall ju uträtta mer och träffa mer männniskor på en vecka än man gjorde under ett helt liv på stenåldern. tacka fan för att vi är förvirrade nuförtiden. Egentligen skall vi inte uträtta så mycket efter mörkrets inbrott, förutom att dra en bra story vid elden i grottan givetvis 🙂

  2. Jo jag glömde dom här som är instängt i huset och idolerna och fame factory, East Enders på helgdagsmornarna klockan 06.00, som förstör morgontimmarna… motorpogrammet på BBC höll jag på att glämma ju 😉 Sen om politikerna reser för miljonbelopp som det stod om i gårdagens blaska på orten och att en politker åker mest taxi – med makens bolag och hur hon motiverar det hela med hinner jag inte ta ställning till. Apoteket har bra öppentider även på helgen då huvve behöver läkas 🙂

Lämna en kommentar