• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör sällskap med 1 annan följare

  • Kategorier

ROCK OF AGES.

I Lördags var jag på Chinateatern och såg en för-föreställning av Rock of Ages.

#Blogg100

(23)

En rockmusikal som utspelar sig på rockklubben Bourbon Room. Förebilden är den legendariska klubben Whisky a Go Go på Sunset Strip i L.A. Den som läst Motley Crue-biografin The Dirt  känner säkert igen namnet.

DSC_2826

Mycket 80-talsrock, låtar från grupper som Whitesnake, Twisted Sisters, Bon Jovi, Joan Jett samt Europe naturligtvis. Fattas bara annat, deras gitarrist Kee Marcello spelar i orkestern. Kan bara rekommendera alla som har någon känsla för rockmusik, att gå och se den här. Jag har sett Johan Rheborg både på teater och TV men som hårdrockare överträffar han alla sina tidigare figurer till och med Percy Nilegård.  Skrattade så jag tjöt åt honom och hans trätobroder som spelas av Hammerfallsångaren Joakim Cans. Får passa på att be Jocke om ursäkt för att jag dissade honom, för hans solonummer i melodifestivalen i förra helgen. Den här rollen klarade han galant.

Jag brukar ju inte smygfota, men jag råkade bara ha kameran i knät och kom åt den :).

IMG_2586

Nej, den första blev ju inte så bra.

IMG_2581

Lite bättre, en musikal skall ju innehålla lite romantik och ha ett kärlekspar.

IMG_2587

Joakim Cans i rollen som vaddå?

Den här gamla 80-talslåten är inte med i musicalen. Men passar in i handlingen.

Varför får ni reda på om ni går och ser den.

WWW.ROCKOFAGES.SE

Premiär Torsdagen den 21/2

KajsaLisa

4 svar

  1. jag älskar rockmusik men har fått något som heter ljudöverkänslighet, jag har väldigt svårt att lyssna på musik överhuvudtaget och ljud kan riktigt göra ont i öronen, på grund av det har jag också fått tinnitus :(
    Sv: snart slipper vi långkalsonger och termobyxor, mössor och vantar, härligt
    kramar

  2. oj, låter trevligt, vem kan inte dom låtarna liksom?? ;)
    Ha ha, har man råd med den hus”bilen” cyklar man nog inte=))

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

