• Prenumerera

    bloglovin
  • Skriv in din epostadress för att prenumerera på den här bloggen och därmed få information om nya inlägg via epost.

    Gör som 21 andra, prenumerera du med.
  • Kategorier

FOLKÖLSCENTERN

Jag har fått ett litet moraliskt problem på halsen.

DSC_2791

Det blev ju en temavecka förra veckan, fast det egentligen inte var meningen. Temat handlade om fattigdom och utanförskap eller rättare sagt vissa människors syn på det.

Tack i alla fall Annica Sunbaum Melin och Nemokrati för att ni länkade, normalt brukar jag lägga in sånt här i texten lite elegantare, men jag är så jävla trött efter att jag jobbat att jag inte orkar det just nu.

Vad var det då som fick mig så upprörd. Jo jag hatar orättvisor och framför allt när man trampar på folk som redan ligger.

Själv skulle jag aldrig göra så i bloggen, alla jag trampat på någon har stått upp när jag gjort det, har dom ramlat ihop senare så är det inte mitt fel. Tycker det är lågt att bete sig så.

Bilden ovanför har jag lagt in för att illustrera mitt moraliska problem. Ölen är förövrigt en Whitstable Bay en ekologisk engelsk ale på 4,5 %. Utmärkt ale som passar till olika sorters mat. Den halva person som hänger påtejpad som storleksjämförelse, känner ni nog igen.Som ni ser är ölen större.

Skall jag vara riktigt ärlig så tyckte jag Maud Olofsson var riktigt rolig att skriva om, sen dök Annie Lööf upp i hennes ställe och berättade om sina nyliberala förebilder.

OJ VAD KUL DET HÄR BLIR  🙂

Men i senaste Sifoundersökningen dök hon ner till 3,2 %

Herregud tjejen är ju svagare än en folköl.

Får man skoja om partier som är mindre än en folköl, eller kallas det för mobbing av utsatta grupper ? Jag har nu tagit ett drastiskt beslut eftersom jag inte vill trampa på dom som redan ligger.

Du Annie, vi fortsätter som vanligt så får jag ta ställning igen när du ligger under 3%.

När hon är en 2,8 alltså.

KajsaLisa.

Lämna en kommentar